Προαστιακός: Επ’ αόριστον διακοπή δρομολογίων αφήνει «κομμένη» την Ανατ. Αττική
- Δημιουργηθηκε στις Τετάρτη, 30 Ιουλίου 2025 17:12

Χωρίς κρίσιμο σιδηροδρομικό άξονα έχει μείνει η Ανατολική Αττική, μετά την αιφνιδιαστική και επ’ αόριστον διακοπή των τοπικών δρομολογίων του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο τμήμα Άνω Λιόσια – Κάντζα, από τις 14 Ιουλίου.
Η απόφαση, που δεν συνοδεύτηκε από σαφή ενημέρωση ή εναλλακτικές λύσεις, έχει προκαλέσει απόγνωση σε χιλιάδες πολίτες που εξαρτώνται από τον Προαστιακό για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Το πρόβλημα αφορά κυρίως επιβάτες που εξυπηρετούνταν από σταθμούς όπως η Μεταμόρφωση, η Νερατζιώτισσα, η Πεντέλη, η Παλλήνη και η Παιανία-Κάντζα, οι οποίοι πλέον δεν καλύπτονται από τοπικές συνδέσεις.
Οι περισσότεροι είναι εργαζόμενοι, ηλικιωμένοι και φοιτητές, που μετακινούνται προς και από το κέντρο της Αθήνας ή άλλες περιοχές για λόγους εργασίας, υγείας και υποχρεώσεων.
Η επίσημη δικαιολογία από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι «βλάβη στο σύστημα σηματοδότησης», χωρίς όμως να συνοδεύεται από χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης.
Η ασάφεια γύρω από τη φύση της βλάβης, αλλά και η έλλειψη προσωρινών λύσεων, όπως δρομολόγηση λεωφορείων ή ενίσχυση άλλων γραμμών, προκαλούν εύλογες ανησυχίες για την ετοιμότητα και τη διαχείριση κρίσεων στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Στο φόντο της αδυναμίας λειτουργίας, τίθεται και το ερώτημα της προόδου στο Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας (Ε.Κ.Ε.), το οποίο υποτίθεται ότι θα ενίσχυε την παρακολούθηση και την ασφάλεια του Προαστιακού.
Ωστόσο, δεν υπάρχουν επίσημες πληροφορίες για το στάδιο ολοκλήρωσης ή τη σύνδεσή του με το πρόβλημα στο σύστημα σηματοδότησης.
Το γεγονός ότι εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου, με υψηλές θερμοκρασίες και αυξημένες ανάγκες μετακίνησης, μια τόσο ζωτικής σημασίας γραμμή παραμένει εκτός λειτουργίας, δημιουργεί την αίσθηση ενός δικτύου που λειτουργεί χωρίς σχέδιο και χωρίς λογοδοσία.
Ειδικά σε περιοχές όπου δεν υπάρχει ισχυρή εναλλακτική συγκοινωνιακή υποδομή, η απουσία του Προαστιακού ισοδυναμεί με αποκλεισμό.
Κάτοικοι και χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ζητούν άμεση αποκατάσταση των δρομολογίων, αλλά και διαφάνεια ως προς τα αίτια της διακοπής.
Ο σιδηρόδρομος παραμένει μια από τις πιο ασφαλείς και περιβαλλοντικά φιλικές μορφές μεταφοράς, ωστόσο στην πράξη υπονομεύεται από την εγκατάλειψη, τις καθυστερήσεις και την έλλειψη πολιτικής βούλησης.
Το πρόβλημα του Προαστιακού δεν είναι μόνο τεχνικό. Είναι βαθιά πολιτικό και κοινωνικό.
Και όσο συνεχίζεται, ενισχύει το αίσθημα εγκατάλειψης των πολιτών της Ανατολικής Αττικής από τις συγκοινωνιακές υποδομές της Πολιτείας.
Ακολουθήστε μας και στο twitter!
Σχόλια
