Πότε παραδίδεται η σήραγγα της Λουμπάρδας (τρύπα Καραμανλή) ξανά στην κυκλοφορία (Φωτός)

  • Εκτύπωση


Αλλάξτε μέγεθος

tr1

Αυτοψία στα έργα άρσης της επικινδυνότητας που εκτελεί η Περιφέρεια στη σήραγγα Λουμπάρδα (Τρύπες Καραμανλή), με κατεύθυνση προς το Σούνιο, πραγματοποίησε ο περιφερειάρχης, Γιώργος Πατούλης.

Κατά την επίσκεψη παραβρέθηκαν επίσης ο διευθυντής Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών Π. Καρυώτης και ο σύμβουλος σε θέματα οδικής ασφάλειας της Περιφέρειας Κ. Λογοθέτης, οι οποίοι ενημέρωσαν τον κ. Πατούλη για το πως εξελίσσονται τα έργα.

Οι εργασίες άρσης επικινδυνότητας ξεκίνησαν στις 15 Οκτωβρίου με απόφαση του περιφερειάρχη, μετά τον εντοπισμό ρωγμών στους βράχους από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας.

Τα έργα προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς και σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που έχουν οριστεί, η σήραγγα υπολογίζεται να δοθεί στην κυκλοφορία μεταξύ 10 και 12 Νοεμβρίου.

Σε σχετική δήλωσή του κ. Πατούλης εξέφρασε την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για το γεγονός ότι «μέσα σε ελάχιστες μέρες ήδη βαίνουμε προς την ολοκλήρωση ενός σημαντικού από κάθε άποψη έργου. Βρισκόμαστε στη φάση εφαρμογής συρματοκιβωτίων τα οποία θα συμβάλουν στην ασφάλεια της σήραγγας. Έχει προηγηθεί καθαρισμός και αφαίρεση όλων των βράχων και των σαθρών σημείων που αποτελούσαν παράγοντες αύξησης της επικινδυνότητας και μέχρι τις 11 με 12 Νοεμβρίου πιστεύουμε ότι η σήραγγα θα παραδοθεί στην κυκλοφορία, με νέα ποιοτική ασφαλτόστρωση, νέο φωτισμό led για κάθε οδηγό που θα διέρχεται από εδώ».

Σημειωτέον ότι από τον Δεκέμβριο προγραμματίζεται να ξεκινήσει η διαδικασία τοποθέτησης συρματοπλεγμάτων στα πρανή του βουνού με στόχο ο δρόμος να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια για όλα τα οχήματα που θα διέρχονται.

Το θέμα της επικινδυνότητας των πρανών του βουνού είχε επισημάνει μετ' επιτάσεως και ο δήμαρχος Κρωπίας, Δημήτρης Κιούσης στην πρώτη επίσκεψη στη σήραγγα του κ. Πατούλη η οποία είχε πραγματοποιηθεί στις 3 Οκτωβρίου.

Τα τεχνικά στοιχεία του έργου

Τα έργα ξεκίνησαν με την καθαίρεση του βράχου συνολικού βάρους περίπου 100 τόνων η οποία είχε εξαιρετικά αυξημένη επικινδυνότητα να αποκολληθεί είτε με μία μικρή σεισμική δόνηση είτε με μία βροχή μέτρια ή και υψηλής έντασης.

Στη συνέχεια καθαιρέθηκαν μικρή βράχοι από τα πρανή, έγινε πλήρης υδροβολή όλου του εσωτερικού της σήραγγας προκειμένου να απομακρυνθούν χώματα από παλιές επιχωματώσεις αλλά και μικρότερες πέτρες οι οποίες κινδύνευαν να κυλήσουν στο οδόστρωμα.

Αυτή την περίοδο εκτελούνται εργασίες κατασκευής και τοποθέτησης συρματοκιβωτίων σε μήκος περίπου 70 μέτρων πριν από τη σήραγγα και σε ύψος περίπου 4 μέτρων.

Τα συρματοκιβώτια αφενός θα εμποδίσουν τυχόν ολίσθηση από μικρές πέτρες οι οποίες έχουν απομείνει και αφετέρου θα δημιουργήσουν ανάσχεση στη ροή των ομβρίων υδάτων  τα οποία θα οδηγούνται σε ειδικό σωλήνα απορροής.

Οι πέτρες που αποτελούν τα συρματοκιβώτια έχουν παρθεί από τα βράχια τα οποία καθαιρέθηκαν ώστε να δένουν ομοιόμορφα με το φυσικό τοπίο. Στη συνέχεια θα κατασκευαστούν κράσπεδα, θα γίνει ασφαλτόστρωση και διαγραμμίσεις, ενώ θα τοποθετηθεί φωτισμός led πριν και μετά τη σήραγγα.

Παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη Μελέτη η οποία θα καταδείξει την αναγκαιότητα τοποθέτησης πλεγμάτων πριν και μετά τις σήραγγες σε συνολική επιφάνεια περίπου 3.500 τετραγωνικών μέτρων μία εργασία η οποία θα γίνει με ιδιαίτερη προσοχή με αδειοδοτημένους εναερίτες και η οποία αναμένεται να ξεκινήσει αρχές Δεκέμβρη και να περατωθεί πριν την εορταστική περίοδο.

Αξίζει να αναφερθεί τέλος ότι το έργο βρίσκεται υπό τη συνεχή παρακολούθηση των στελεχών της Περιφέρειας και μάλιστα στις 24 Οκτωβρίου η εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλος Τεχνικών Υπηρεσιών, Ευρώπη Κοσμίδη είχε πραγματοποιήσει επίσης αυτοψία τονίζοντας ότι «οι εργασίες προχωράνε εξαιρετικά οι προσπάθειες που καταβάλλονται από τον εργολάβο, τον μελετητή και όλους τους υπολοίπους είναι τεράστιες».

Διαβάστε σχετικά: Τρύπα Καραμανλή: Αυτοψία Πατούλη – Κοσμίδη για την ασφάλεια διερχομένων και μαθητών (Βίντεο & Φωτός)

Δείτε παρακάτω φωτογραφίες από την αυτοψία του περιφερειάρχη Αττικής:

tr2

tr3

tr4

 

      Ακολουθήστε μας και στο twitter!     

 

Σχόλια