Date2

Τρίτη, 26 Ιανουαρίου 2021 13:59:48

rss

αναζήτηση

makripano

Ευρώπη Κοσμίδη: Έτσι θα απλώσουμε δίχτυ ασφαλείας και στη δεύτερη σήραγγα Καραμανλή προς Βάρκιζα (Βίντεο)

Αλλάξτε μέγεθος

evropi patoulis

Σε αναντικατάστατη συνεργάτιδα του περιφερειάρχη Γιώργου Πατούλη στον ευαίσθητο τομέα των τεχνικών έργων αναδεικνύεται η εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλος, Ευρώπη Κοσμίδη μετά και τις νέες επιτυχημένες «εξετάσεις» που έδωσε στο εμβληματικό για τη νοτιοανατολική Αττική έργο της αποκατάστασης των σηράγγων Καραμανλή στο 33ο χιλιόμετρο της λεωφόρου Αθηνών – Σουνίου.

Επί τριάντα περίπου ημέρες, όσο δηλαδή διήρκεσαν οι εργασίες, η κα Κοσμίδη βρισκόταν διαρκώς επί ποδός πολέμου παρακολουθώντας την εξέλιξή τους και με τις επιστημονικές γνώσεις της (πολιτική μηχανικός και η ίδια) συνέβαλε με τα υπόλοιπα αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη της Περιφέρειας αλλά και τους συναδέλφους της τής αναδόχου εταιρείας στην ολοκλήρωσή τους.

Παράλληλα βέβαια η κα Κοσμίδη παρενέβαινε ουσιαστικά και παρακολουθούσε πλήθος άλλων τεχνικών έργων της Περιφέρειας τα οποία αργά αλλά σταθερά αλλάζουν την όψη ολόκληρης της Αττικής.

Παρότι η σήραγγα με κατεύθυνση προς το Σούνιο, που αποκαταστάθηκε, «μετρά» 40 ολόκληρα χρόνια ζωής (κατασκευάστηκε επί πρωθυπουργίας Κωνσταντίνου Καραμανλή το 1980), αποτελεί πλέον ένα έργο απόλυτα σύγχρονο και ασφαλές με προδιαγραφές πουν θα ζήλευαν πολλά παρόμοια έργα του 21ου αιώνα.

Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι εάν αρκεί η παρέμβαση αυτή ώστε να αποφευχθούν τα προβλήματα που είχαν παρουσιαστεί και στην άλλη – και παλαιότερη – σήραγγα με κατεύθυνση προς τη Βάρκιζα.

Η δεύτερη αυτή σήραγγα είχε κατασκευαστεί το 1952 όταν υπουργός Δημοσίων Έργων ήταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλή επί κυβέρνησης Αλέξανδρου Παπάγου και χαρακτηρίστηκε ως έργο πνοής αφού άνοιγε διάπλατα έναν νέο τρόπο επικοινωνίας της νοτιοανατολικής Αττικής έως το Σούνιο η οποία μέχρι τότε γινόταν από τα Μεσόγεια.

Μάλιστα τα παραθαλάσσια μέρη όπως ο μικρός οικισμός της Σαρωνίδας - «Πεύκα Γιουρντά» ήταν γνωστή τότε – και η παραλιακή Ανάβυσσος όπως και η Παλαιά Φώκαια μέχρι το '52 επικοινωνούσαν με την πρωτεύουσα με καραβάκι μέσω Πειραιώς!

Η πρώτη αυτή χρονικά σήραγγα – ηλικίας πλέον 68 ετών - αποδεικνύεται ιδιαίτερα καλοκατασκευασμένη, η κα Κοσμίδη όμως μιλώντας στο notioanatolika.gr αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις που θα γίνουν και σε αυτή και κυρίως στην πλαγιά του βράχου που βρίσκεται πριν και μετά το τούνελ.

Όπως επεσήμανε θα απλωθεί ένα δίχτυ ασφαλείας στα τελευταία 200 μέτρα πριν από τη σήραγγα (από την πλευρά της Λουμπάρδας δηλαδή) και σε άλλα 100 μέτρα αμέσως μετά ώστε να αποσοβηθεί οποιοσδήποτε κίνδυνος από την πτώση μικρών πετρών που θα ενδεχομένως αποκολληθούν από τον βράχο.

Οι εργασίες αυτές θα ξεκινήσουν γύρω στα μέσα Δεκεμβρίου, εφόσον βέβαια το επιτρέπει και ο καιρός και θα ολοκληρωθούν σχετικά γρήγορα.

Έτσι και τα δύο τούνελ θα ανανεωθούν πλήρως και θα αποτελέσουν τμήμα μιας νέας λεωφόρου Αθηνών – Σουνίου η οποία ήδη σχεδιάζεται προκειμένου να αποτελέσει τον ασφαλή αυτοκινητόδρομο της Αττικής Ριβιέρας.

Δείτε στο βίντεο του notioanatolika.gr που ακολουθεί τί ακριβώς δήλωσε η κα Κοσμίδη γι το δεύτερο σκέλος των εργασιών στην παλαιότερη «τρύπα Καραμανλή»:

 

      Ακολουθήστε μας και στο twitter!     

 

Σχόλια