Date2

Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2024 02:35:20

rss

αναζήτηση

makripano

Αθηνών - Σουνίου: Επιμένει η Περιφέρεια με ημίμετρα για την προστασία πεζών και εποχούμενων (Έγγραφο)



Αλλάξτε μέγεθος

troxaio lagonisi

«Μισές δουλειές» επιμένει να σχεδιάζει η Περιφέρεια Αττικής στην πολύπαθη λεωφόρο Αθηνών – Σουνίου, παρά το γεγονός ότι τα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα δεν έχουν τέλος αλλά και παρά τις επανειλημμένες σχετικές επισημάνσεις των Δήμων Σαρωνικού και Κρωπίας. 

Όπως προκύπτει από έγγραφο της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας υπάρχει προγραμματισμός για σειρά συγκεκριμένων επεμβάσεων οι οποίες όμως ξεκινούν από τη Βάρκιζα και τελειώνουν στη Λουμπάρδα Κορωπίου (μετά τις Τρύπες Καραμανλή) αλλά από εκεί και πέρα το χάος.

Σημεία με αυξημένη επικινδυνότητα όπως το τμήμα της λεωφόρου από τη Λουμπάρδα έως και της Σαρωνίδα (δια μέσου του Λαγονησίου) αλλά και από τη Σαρωνίδα έως την Ανάβυσσο (χαρακτηριστικό παράδειγμα η ευθεία του Αγ. Νικολάου) που έχουν γίνει θέατρα αιματηρών συγκρούσεων με πλήθος θυμάτων (νεκρούς και τραυματίες), δεν περιλαμβάνονται – τουλάχιστον αυτή τη στιγμή - στις προθέσεις των αρμοδίων της Περιφέρειας για βελτίωση της ασφάλειάς τους.

Επιπροσθέτως δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ώστε να αποτραπεί η δημιουργία πάρκινγκ επί της λεωφόρου σε πλήθος σημείων, κυρίως από το Λαγονήσι έως και την Ανάβυσσο, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα την επικινδυνότητα του δρόμου.

Μπορεί λοιπόν να προγραμματίζεται η δημιουργία Συστημάτων Αναχαίτισης Οχημάτων με τη δημιουργία ακόμη και στηθαίων όμως τα προβλήματα παραμένουν, και η λεωφόρος Αθηνών – Σουνίου δικαίως τείνει να αναγορευτεί ως ένας από τους πλέον επικίνδυνους δρόμους της Αττικής όχι μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Το πλήρες κείμενο της αναφοράς της Πε3ριφέρειας Αττικής που προήλθε μετά από σχετική ερώτηση του περιφερειακού συμβούλου Ανατ. Αττικής, Βαγγέλη Αλμπάνη, έχει ως εξής:

«Παρά τα εγγενή προβλήματα αυτού του οδικού άξονα λόγω κακής γεωμετρίας και παρωχημένου σχεδιασμού, η ΔΙ.ΔΙ.Μ.Υ. έχει εκτελέσει μεγάλο αριθμό έργων τα τελευταία έτη για την βελτίωσή του: το οδόστρωμα βρίσκεται σε καλή κατάσταση, η κάθετη και οριζόντια σήμανση επίσης, στηθαία ασφαλείας έχουν αντικατασταθεί με ΣΑΟ και έχουν τοποθετηθεί επίσης ΣΑΟ σε τμήματα που δεν υπήρχαν καθόλου στηθαία ασφαλείας, έχουν γίνει επεμβάσεις για ευστάθεια πρανών στις Τρύπες Καραμανλή και στα Λιμανάκια Βάρκιζας και έχουν τοποθετηθεί ακουστικές ταινίες μείωσης ταχύτητας και ραντάρ για ένδειξη ταχύτητας.

Υπάρχει λεπτομερής μελέτη που έχει εκπονήσει η Υπηρεσία μας για τον ορισμό θέσεων Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας (ΜΟΑ) και πρόταση συγκεκριμένων επεμβάσεων σε αυτές.

Άμεσα προγραμματίζονται μέσω ενεργών εργολαβιών της ΔΙ.ΔΙ.Μ.Υ.:

1) H αντικατάσταση των παλαιών στηθαίων με ΣΑΟ (Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων) ευθεία νησίδα μεταξύ του κόμβου Πλαζ Βάρκιζας (ΥΑΒΑΝΑΚΙ) μέχρι το ύψος του ρέματος Κόρμπι.

2) Η τοποθέτηση αμφίπλευρων μπετονένιων ΣΑΟ στο επόμενο τμήμα μέχρι τον ισόπεδο κόμβο Λουμπάρδας, μήκους περίπου τεσσάρων (4) χιλιομέτρων, πάνω στη διαχωριστική γραμμή των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας, για το μόνιμο διαχωρισμό των ρευμάτων αυτών, μαζί με μείωση κατά τόπους του ορίου ταχύτητας και βελτίωση της κατακόρυφης σήμανσης. Βελτιώνεται έτσι κατά πολύ μεγάλο βαθμό η οδική ασφάλεια ενός από τα πιο επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου της Αττικής με πλήθος ατυχημάτων και διενέργεια παράνομων αυτοσχέδιων αγώνων. Θα αντικατασταθούν στη συνέχεια κατά τόπους και τα πλευρικά στηθαία, στο τμήμα αυτό αλλά και σε άλλα τμήματα του άξονα Βάρκιζα – Σούνιο.

3) Η επισκευή του κατακόρυφου τοιχίου αντιστήριξης κατάντι της οδού παραπλεύρως του καταστήματος ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ στη Βάρκιζα.

Διενεργούνται ήδη με άλλη εργολαβία επεμβάσεις επισκευών σε υπόγειες διαβάσεις πεζών στον οδικό άξονα Βάρκιζα – Σούνιο».

1eggrafo athsoun1

 

      Ακολουθήστε μας και στο twitter!     

 

Σχόλια