Date2

Τρίτη, 22 Ιουνίου 2021 14:12:20

rss

αναζήτηση

makripano

ΕΔΣΝΑ: Αποκλειστική ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ η έλλειψη προόδου στη διαχείριση των απορριμμάτων

Αλλάξτε μέγεθος

xomateri edsna syriza

«Με διαφάνεια και νομιμότητα ο ΕΔΣΝΑ προχωρά στην ενίσχυση του εξοπλισμού των δήμων της Αττικής, για να κάνουμε την ανακύκλωση μέρος της καθημερινότητάς μας», απαντά ο Σύνδεσμος με ανακοίνωσή του στις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ για την προμήθεια εξοπλισμού ανακύκλωσης, απορριμματοφόρων και κάδων, συνολικού ύψους 273,5 εκατ. ευρώ, με αναφορές σε «φωτογραφικό» διαγωνισμό, «ανελαστικές» τεχνικές προδιαγραφές και «έναν προμηθευτή».

Ο ΕΔΣΝΑ (Ειδικός Διαβαθμιδικός Σύνδεσμος Νομού Αττικής) αποδίδει στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και την προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας, την αποκλειστική ευθύνη για την έλλειψη προόδου στο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων με συνέπεια σήμερα να «εξακολουθούμε να θάβουμε στη Φυλή σχεδόν δύο εκατομμύρια τόνους σκουπίδια το χρόνο, επιβαρύνοντας τη ζωή εκατομμυρίων πολιτών της Δυτικής Αττικής».

Ευθύνες φέρουν, σημειώνει, και για την απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ από το ΕΣΠΑ καθώς δεν προχώρησε κανένα σχετικό έργο, όπως και καμία δράση ευαισθητοποίησης κι εκπαίδευσης των πολιτών, στο ζήτημα της επαναχρησιμοποίησης και της ανακύκλωσης, καθώς και για το ότι δεν ενίσχυσαν τους δήμους για να αποκτήσουν σύγχρονο εξοπλισμό.

Ο ΕΔΣΝΑ υπογραμμίζει ότι στόχος αυτής της αντιπολιτευτικής στάσης με τις κατηγορίες «για αδιαφάνεια και στημένες διαδικασίες, μέσω "στημένων" και κατευθυνόμενων δημοσιευμάτων έχει μοναδικό σκοπό: Να ακυρώσουν το μεγαλύτερο πρόγραμμα ανακύκλωσης, που έχει γίνει ποτέ στη χώρα».

Στις παραπάνω αιτιάσεις ο ΕΔΣΝΑ απαντά ότι «το ψέμα δεν θα νικήσει» και ότι με απόλυτη νομιμότητα, θα υλοποιήσει το πρόγραμμά του, χωρίς να επιβαρυνθούν οι πολίτες και οι δήμοι, καθώς δρομολογεί τη χρηματοδότησή του μέσα από το ΕΣΠΑ της νέας προγραμματικής περιόδου. Επίσης στο ΕΣΠΑ έχουν δρομολογεί προς ένταξη και οι προμήθειες της προηγούμενης διοίκησης που επιβάρυναν τους πολίτες.

Παράλληλα προς την κατεύθυνση αυτή έχουν δρομολογηθεί και ολοκληρώνονται τα εξής:

Η επικαιροποίηση του νέου Περιφερειακού Σχεδιασμού για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων της Αττικής

• Η ενίσχυση, οικονομικά, όλων των δήμων για την επικαιροποίηση των τοπικών τους σχεδίων.

• Η παράδοση δωρεάν εξοπλισμού σε όλους τους δήμους για τη συλλογή βιοαποβλήτων, την προμήθεια του οποίου είχε δρομολογήσει η προηγούμενη διοίκηση (καφέ κάδους και απορριμματοφόρα) και ταυτόχρονα οι νέες προμήθειες κατάλληλου εξοπλισμού (μεγάλου αριθμού καφέ κάδων, απορριμματοφόρων για τη συλλογή βιοαποβλήτων, κινητών πράσινων σημείων, γωνιών ανακύκλωσης), με σκοπό να δοθούν δωρεάν στους δήμους της Αττικής που είναι αρμόδιοι για την ανάπτυξη αυτών των προγραμμάτων.

• Η συνέχιση της διαδικασίες για τη δημιουργία Πάρκων Κυκλικής Οικονομίας για να μπορέσουμε ως το τέλος του 2025 να σταματήσουμε να λειτουργεί στη Φυλή η μεγαλύτερη ανοικτή χωματερή της Ευρώπης.

Στόχος είναι η αύξηση των ποσοστών ανακύκλωσης και η επίτευξη των εθνικών στόχων.

Με την ολοκλήρωση των παραπάνω προμηθειών, σε συνδυασμό και με τις προμήθειες που διενεργούν από μόνοι τους οι δήμοι, η Αττική θα μπορέσει να αναπτύξει σε μεγάλο εύρος προγράμματα διαλογής στην πηγή και να αυξήσει τα ποσοστά της στην ανακύκλωση, όπως συμβαίνει σε όλες τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Η ποσότητα και το είδος του υπό προμήθεια εξοπλισμού προέκυψε μετά από συνδυαστική μελέτη των παραγόμενων ποσοτήτων κατ' έτος, των τελικών και ενδιάμεσων στόχων που πρέπει να έχουν επιτευχθεί σύμφωνα με τον Εθνικό Σχεδιασμό τα έτη 2025 και 2030 και του εξοπλισμού, που ήδη διαθέτουν οι δήμοι της Αττικής με τους οποίους είμαστε σε διαρκή επικοινωνία.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε τις προμήθειες των καφέ κάδων κι απορριμματοφόρων
Ειδικότερα για τις καταγγελίες της αντιπολίτευσης σχετικά με την προτροπή του Ελεγκτικού Συνεδρίου προς τον ΕΔΣΝΑ να κάνει σημαντικές διορθώσεις στο σχέδιο της σχετικής προγραμματικής σύμβασης, ο ΕΣΔΝΑ, ξεκαθαρίζει:

Το Ελεγκτικό Συνέδριο, μετά από πλήρη τεκμηρίωση εκ μέρους του ΕΔΣΝΑ έκρινε νόμιμη τη σύναψή τους με τον όρο να έχει προηγηθεί η σύναψη προγραμματικής σύμβασης με τους δήμους ή έστω μετά από τροποποίηση των παλαιότερων προγραμματικών συμβάσεων που είχαν συναφθεί ανάμεσα στον ΕΔΣΝΑ και τους δήμους ώστε να συμπεριληφθεί ο νέος εξοπλισμός ή λήψη σχετικής απόφασης από τα αρμόδια όργανά τους.

Καμία σημαντική τροποποίηση δεν ζητήθηκε και ουδέν νομικό κώλυμα τέθηκε όπως ψευδώς αναγράφεται και διασπείρεται από κύκλους προσκείμενους στο ΣΥΡΙΖΑ, για δημιουργία εντυπώσεων.

Οι προδιαγραφές του εξοπλισμού (καφέ απορριμματοφόρων) ήταν ακριβώς οι ίδιες με αυτές που είχαν προκηρυχθεί από την προηγούμενη διοίκηση του ΕΔΣΝΑ και άρα όσα αναφέρονται για δήθεν ανελαστικές τεχνικές προδιαγραφές είναι κι αυτά ψευδή και ανυπόστατα. Μάλιστα, οι τεχνικές προδιαγραφές είχαν αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης με την αγορά.

Προωθούμε συμφωνίες που υπηρετούν το συμφέρον του ΕΔΣΝΑ και των δήμων
Σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό για την προμήθεια εξοπλισμού διαλογής στην πηγή ανακυκλώσιμων υλικών (γωνιές ανακύκλωσης κλπ.) πέραν του ό,τι έχει δρομολογηθεί η χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ, έχει το πλεονέκτημα ότι διενεργήθηκε με τη μέθοδο της Συμφωνίας Πλαισίου.

Γεγονός που σημαίνει ότι ο ΕΔΣΝΑ δεν είναι υποχρεωμένος να προχωρήσει στην προμήθεια του εξοπλισμού παρά μόνον εκείνου που επιθυμεί, όταν το επιθυμεί, ανάλογα με τις ανάγκες των δήμων της Αττικής.

Επιπλέον:

• Η συγκεκριμένη διαγωνιστική διαδικασία κατέληξε σε πολλούς αναδόχους για τις γωνιές ανακύκλωσης.

• Για την ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος παρακολούθησης των γωνιών ανακύκλωσης αναπτύχθηκε επαρκής ανταγωνισμός. Μάλιστα, η νομιμότητα της διακήρυξης επιβεβαιώθηκε από την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή εξέτασης προσφυγών, η οποία απέρριψε σχετική προσφυγή.

• Αναφορικά με τις αιχμές για το κόστος προμήθειας των νέων απορριμματοφόρων που δήθεν είναι υψηλότερο σε σύγκριση με την προηγούμενη προμήθεια επισημαίνεται ότι η σύγκριση γίνεται επί ανόμοιων δεδομένων. Και τούτο διότι η νέα τιμή διαμορφώθηκε έχοντας συμπεριλάβει α) «σύστημα ζύγισης και ταυτοποίησης κάδων», τεχνολογία που δεν είχαν τα προηγούμενα απορριμματοφόρα β) κόστος leasing της αξίας του οχήματος με αγορά γ) το κόστος των ασφαλίστρων.

• Η μέθοδος leasing που αποτελεί πάγια και νόμιμη τακτική των δήμων για την προμήθεια εξοπλισμού ειδικά στην καθαριότητα, επιλέχθηκε ώστε ο ΕΔΣΝΑ μεταξύ άλλων να διατηρήσει τη ρευστότητά του για την υλοποίηση του σχεδιασμού του.

• Επαναλαμβάνουμε στο σημείο αυτό ότι το κόστος και η επιλογή της μεθόδου προμήθειας μέσω leasing τεκμηριώθηκε πλήρως στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο υπέβαλε σχετικό ερώτημα, και το οποίο κατέληξε ότι η σύμβαση είναι νόμιμη.

• Επαναλαμβάνουμε, επίσης, ότι έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για τη χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ και της συγκεκριμένης προμήθειας, προκειμένου να μην επιβαρυνθούν οι δήμοι από το κόστος αυτό.

Από την παράθεση των παραπάνω στοιχείων, υπογραμμίζει ο ΕΔΣΝΑ επιβεβαιώνεται ότι υλοποιείται με απόλυτη διαφάνεια και νομιμότητα, το μεγαλύτερο πρόγραμμα ανακύκλωσης που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα, αλλά κι ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης των στερεών αποβλήτων της Αττικής, υιοθετώντας το μοντέλο της κυκλικής οικονομίας.

Κλείνοντας τονίζει πως η «προσπάθεια αυτή δεν πρόκειται να ανακοπεί από τον ΣΥΡΙΖΑ κι όσους έχουν συμφέρον η Αττική να ζει με τη ντροπή της χωματερής της Φυλής.

Με τη δική τους ευθύνη και κάλυψη, κάποιοι έβγαζαν τα προηγούμενα χρόνια δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για να συντηρείται η σημερινή απαράδεκτη κατάσταση σε βάρος της ζωής των πολιτών. Στην κατάσταση αυτή που μας πληγώνει όλους, εμείς ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΕΛΟΣ».

Σχόλια