Η σχέση των γονιών με παιδιά – μαθητές του Δημοτικού τον καιρό του κορωνοϊού!

  • Εκτύπωση


Αλλάξτε μέγεθος

coron paidia

Εξαιρετικές συμβουλές για τη σχέση του γονιού με το παιδί του στις δύσκολες αυτές μέρες του κορωνοϊού, καταθέτει ο διακεκριμένος ψυχοπαιδαγωγός, Ανδρέας Κανδαράκης.

Αναφέρει τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνουν τα παιδιά κυρίως των τάξεων του δημοτικού την κατάσταση που διαμορφώνετι και τις δυσκολίες που έχουν για να την επεξεργαστούν.

Και παράλληλα δίνει σημαντικές συμβουλές για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει οι γονείς να δράσουν ώστε τα παιδιά τους να μην αγχωθούν και να κατανοήσουν με απλά λόγια τι ακριβώς συμβαίνει:

Αναφέρει συγκεκριμένα ο κ. Κανδαράκης:

«Ο νέος κορωνοϊός 2019-nCoV είναι εδώ! Τα σχολεία έκλεισαν. Στην τηλεόραση προβάλλονται εικόνες που σοκάρουν και ακούγονται πληροφορίες για την ταχύτατη εξάπλωση του ιού που τρομάζουν.

Τα παιδιά βρίσκονται περιορισμένα στο σπίτι και αδυνατούν, λόγω της νοητικής τους ηλικίας και της συναισθηματικής τους ανωριμότητας, να επεξεργαστούν επαρκώς τις πληροφορίες που δέχονται.

Ένας νέος και δυστυχώς άγνωστος και επικίνδυνος κόσμος δημιουργείται στο μυαλό τους και αυτό τα ανησυχεί.

Δεν κατανοούν επαρκώς το τι γίνεται και για να μειώσουν το πιθανό άγχος τους τις δύσκολες αυτές ώρες πρέπει να συζητούν ήρεμα με καλά ενημερωμένους γονείς.

Πιο συγκεκριμένα οι γονείς χρειάζεται να:

1. Διαχειρίζονται το δικό τους άγχος και να αντιμετωπίζουν με ψυχραιμία την κατάσταση. Να δείχνουν ενσυναίσθηση και να μην στιγματίζουν όσους έχουν αρρωστήσει από τον ιό

2. Προσέχουν για συμπτώματα άγχους στο παιδί (π.χ. προβλήματα ύπνου, νευρικότητα, έλλειψη συγκέντρωσης)

3. Αποτρέπουν το παιδί να παρακολουθεί ειδήσεις με εικόνες που τρομάζουν

4. Ανιχνεύει το τι ήδη γνωρίζει το παιδί για τον κορωνοϊό. Εάν έχει ακούσει για τους ανθρώπους που προσβάλλονται από τον ιό και πεθαίνουν. Για το παιδί, ηλικίας κάτω των 6 χρονών, που δεν έχει ρωτήσει το ίδιο, δε χρειάζεται να προκαλέσει συζήτηση.

5. Μην υποτιμά τους φόβους του. Ίσως να ανησυχεί για τον συμμαθητή του στο σχολικό που έχει τον ιό ότι θα πεθάνει. Με σοβαρότητα το καθησυχάζει και υποστηρίζει ότι οι ιατροί θα τον βοηθήσουν να γίνει καλά. Τα παιδιά δεν κινδυνεύουν τόσο!

6. Μιλά με κατάλληλο για την ηλικία του παιδιού τρόπο διαβεβαιώνοντας ότι ειδικοί επιστήμονες σε όλον τον κόσμο κάνουν τα πάντα για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα και να μας προστατεύσουν.

7. Αναθέτει στο παιδί την ευθύνη της ατομικής του υγιεινής (για να μειώσει το άγχος τού προτείνει για όσο πλένει τα χέρια του, να τραγουδάει το «happy birthday»).

8. Διατηρεί την καθημερινή ρουτίνα στο σπίτι όπου η πνευματική εργασία, η διασκέδαση, η ψυχαγωγία, και η ξεκούραση είναι προγραμματισμένα.

9. Παίζει με το παιδί και μοιράζεται δημιουργικά τον χρόνο μαζί του.


Γονείς και παιδιά αντιμετωπί-ΖΟΥΝ με γενναιότητα τη ζωή»!

Σχόλια