Date2

Δευτέρα, 22 Απριλίου 2024 20:30:09

rss

αναζήτηση

makripano

Ανατροπή στην επέκταση του Προαστιακού – Στα σκαριά το Μετρό των Μεσογείων στα πρότυπα αυτού της Θεσσαλονίκης (Φωτός)



Αλλάξτε μέγεθος

metro1

Μια σημαντική αλλαγή στις συγκοινωνίες της Νοτιοανατολικής Αττικής σε συνδυασμό με την επέκταση του προαστιακού ενέκρινε πριν από λίγες ημέρες η κυβέρνηση.

Έτσι με δεδομένο το κόστος της επέκτασης του μέσου σταθερής τροχιάς, τα αρμόδια υπουργεία ενέκριναν έναν σχεδιασμό που θέλει τη δημιουργία ενώ μικρότερου τοπικού Μετρό στις κυριότερες περιοχές των Μεσογείων με δημιουργία υπόγειου δικτύου που ενώνει την Παιανία, το Κορωπί, το Μαρκόπουλο, το Πόρτο Ράφτη, τα Καλύβια, την Κερατέα και θα καταλήγει στο Λαύριο.

Με βάση το κυβερνητικό σκεπτικό, η δημιουργία του «Μετρό Μεσογείων» θα αλλάξει τα συγκοινωνιακά δεδομένα στην ευρύτερη περιοχή με τη δημιουργία, όπως προελέχθη, υπόγειου δικτύου ώστε να αποφευχθούν και οι χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες των απαλλοτριώσεων.

Στο σκεπτικό της ίδιας απόφασης, αναφέρεται ότι θα δημιουργηθούν σταθμοί στα κεντρικότερα σημεία των μεσογείτικων πόλεων όπως για παράδειγμα στην πλατεία Αγάλματος στο Κορωπί, στην πλατεία Ζωοδόχου Πηγής στην Παιανία, στις κεντρικές πλατείες των Καλυβίων, του Μαρκοπούλου και της Κερατέας καθώς και στον κόμβο του Γέγου στο Πόρτο Ράφτη, ενώ το δίκτυο θα καταλήγει στο Λιμάνι του Λαυρίου και συγκεκριμένα στον χώρο του φοινικόδασους το οποίο θα αναβαθμιστεί.

Οι υπάρχοντες σταθμοί του Μετρό – προαστιακού σε Κάντζα, και Κορωπί θα παραμείνουν και θα συνδέονται επίσης υπόγεια με το «Μετρό των Μεσογείων» λειτουργώντας ως διαμετακομιστικοί σταθμοί των επιβατών.

Ο σχεδιασμός θα προσομοιάζει με αυτόν του Μετρό της Θεσσαλονίκης και στόχος είναι να δημιουργηθεί μια δεύτερη μεγάλη πόλη, εφάμιλλη των Αθηνών που θα καλύπτει ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Αττική ενώ ήδη συζητώνται οι σε δεύτερο χρόνο προεκτάσεις προς τις παραθαλάσσιες περιοχές της Π. Φώκαιας, της Αναβύσσου, της Σαρωνίδας, του Λαγονησίου και της Αγ. Μαρίνας Κορωπίου όπου η γραμμή θα είναι υπέργεια ώστε οι επιβάτες να είναι σε θέση να απολαμβάνουν την Αττική Ριβιέρα.

Στα σχεδιαστικά στοιχεία των νέων σταθμών, το χρώμα της γραμμής θα είναι το σκούρο καφέ (όπως ήδη υπάρχουν τα μπλε, κόκκινο και πράσινο για τον ηλεκτρικό) ενώ οι σταθμοί θα είναι φιλοτεχνημένοι με τέτοιο τρόπο ώστε να εισάγουν όσους φτάνουν σε αυτούς στην παράδοση των περιοχών, όπως για παράδειγμα η σπεσιαλιτέ της προβατίνας (εξ ου και το σκούρο καφέ).

Βέβαια το εσωτερικό των σταθμών θα είναι πολύ πιο φωτεινό όπως διαπιστώνει κανείς βλέποντας μία από τις μακέτες των σταθμών.

Η σχετική μελέτη αναμένεται να ανακοινωθεί εντός των επόμενων ημερών σε έκτακτη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου και ο χρόνος υλοποίησής της είναι ο ελάχιστος δυνατός ώστε από την Πρωταπριλιά του 2025 οι συρμοί να μπουν στις ράγες. Κα του χρόνου λοιπόν…

metro2

metro3

 

      Ακολουθήστε μας και στο twitter!     

 

Σχόλια