Date2

Δευτέρα, 24 Ιανουαρίου 2022 02:57:44

rss

αναζήτηση

makripano

Η πρόκληση για την ανάπλαση αγνώστων σχεδιαστών, των 48 χλμ. από τη Βουλιαγμένη έως το Σούνιο

Αλλάξτε μέγεθος

anaplasi 48klm

Μπορεί τα κυβερνητικά σχέδια να κάνουν λόγο για την ανάπλαση ενός παραλιακού μετώπου συνολικού μήκους 70 χιλιομέτρων, όμως οι προκλήσεις για τον σχεδιασμό αυτό χωρίζονται... στα δύο.

Το πρώτο κομμάτι από τον Πειραιά έως και τη Βουλιαγμένη έχει άλλα χαρακτηριστικά – πιο αστικά – ενώ ήδη υπάρχουν τμήματά του τα οποία θα διευκολύνουν την ανάπλαση.

Το τμήμα αυτό, μήκους 22 χλμ., διασχίζει έξι δήμους και δυστυχώς ούτε αυτό είναι συμπαγές αφού για παράδειγμα από τον σχεδιασμό της ανάπλασης θα εξαιρεθεί, όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες το παραλιακό μέτωπο του Ελληνικού το οποίο έχει όχι μόνο τον δικό του σχεδιασμό αλλά και τη δική του νομοθεσία.

Δεν είναι τυχαίο ότι στο πρώτο τμήμα γίνεται – και ισχύει – λόγος για ένα μωσαϊκό χρήσεων και λειτουργιών.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Καθημερινής της Κυριακής, «κατ' αρχάς σε μικρή απόσταση και σε όλο το μήκος του βρίσκεται η λεωφόρος Ποσειδώνος και σε μεγάλο μέρος η γραμμή του τραμ» ενώ «στο παραλιακό μέτωπο καταλήγουν οι εκβολές δύο ποταμών Κηφισός και Ιλισός και αρκετών ρεμάτων Τραχώνων Πικροδάφνης κ.ά.».

Παράλληλα «κατά μήκος του παραλιακού μετώπου βρίσκονται αρκετές μαρίνες Πασαλιμανίου, Μικρολίμανου, Αθηνών, Φλοίσβου, Αλίμου, Αγίου Κοσμά, Γλυφάδας και διάφορες οργανωμένες παραλίες Αλίμου, Γλυφάδας, Βούλας, Βουλιαγμένης καθώς και σημαντικές αθλητικές εγκαταστάσεις ΣΕΦ, Τάε Κβον Ντο κ.ά.», όπου προστίθεται ότι «στην περιοχή βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη σημαντικά δημόσια και ιδιωτικά έργα: η ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου από το Μοσχάτο έως την Καλλιθέα, το επενδυτικό σχέδιο στο Ελληνικό, το επενδυτικό σχέδιο του Αστέρα, η παραχώρηση της μαρίνας Αλίμου».

Από Βουλιαγμένη έως Σούνιο

Πρόκειται για τμήμα που βρίσκεται ολόκληρο εντός της περιφερειακής ενότητας Ανατ. Αττικής, μήκους 48 χιλιομέτρων.

Ο προβληματισμός έγκειται στο ότι καθ' όλο αυτό το μήκος υπάρχουν πλήθος μικρών (Αγ. Μαρίνα Κορωπίου, Άγ. Δημήτριος Κορωπίου, Μαύρο Λιθάρι, Θυμάρι. Χάρακας, Λεγραινά) αλλά και μεγαλύτερων οικισμών (Λαγονήσι, Σαρωνίδα, Παλαιά Φώκαια, Παραλία Σουνίου).

Και μπορεί σε όλο αυτό το μήκος η ακτογραμμή να διατηρεί τα φυσικά χαρακτηριστικά της όμως η άναρχη δόμηση (η οποία οφείλεται σε... κρατικές άδειες από την εποχή της χούντας), μόνο προβλήματα δημιουργεί στον όλο σχεδιασμό έστω κι αν δεν αναφέρεται επισήμως.

Παράλληλα υπάρχουν και αρκετά ξενοδοχεία τα οποία επίσης αλλάζουν τα δεδομένα ενώ υπάρχει και έκταση των 600 στρεμμάτων στις Αλυκές Αναβύσσου τα οποία ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ και η οποία σκοπεύει να τα πωλήσει μέσω διαγωνισμού.

Μετά δε την Παλαιά Φώκαια, το ανάγλυφο της περιοχής είναι τέτοιο που απαιτεί σημαντικότατες τεχνικές παρεμβάσεις προκειμένου να υλοποιηθεί ένας πδοηλατόδρομος.

Κατά μήκος της υπάρχουν πολλοί οικισμοί όπως η Βάρκιζα, το Λαγονήσι και η Σαρωνίδα και μεγάλα ξενοδοχεία ενώ το ΤΑΙΠΕΔ διαθέτει έκταση 600 στρεμμάτων στις Αλυκές Αναβύσσου την οποία θα πωλήσει μέσω διαγωνισμού.

Έτσι δεν είναι τυχαία τα όσα ανέφερε στην Καθημερινή της Κυριακής ο αρχιτέκτονας πολεοδόμος καθηγητής στο ΕΜΠ Κώστας Σερράος και σύμφωνα με τα οποία «το παράκτιο μέτωπο το συζητάμε επί 30 χρόνια» για να διευκρινίσει το πλήθος των προβλημάτων που υπάρχουν καθ' όλο το μήκος των 78 χιλιομέτρων από τον Πειραιά έως το Σούνιο.

Ποιος σχεδιάζει;

Ένα άλλο ζήτημα το οποίο ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί είναι αυτό του ποιος σχεδιάζει και στο οποίο όπως επισημαίνει η ίδια εφημερίδα, μάλλον δεν υπάρχει σαφής απάντηση.

«Προφανώς η πολιτική ασκείται σε κεντρικό επίπεδο. Ο ρόλος του υπουργείου Περιβάλλοντος που έχει την ευθύνη μητροπολιτικού σχεδιασμού δεν είναι σαφής. Δεν έχω καταλάβει επίσης τι θα κάνει το ΤΑΙΠΕΔ, αν θα παίξει τον ρόλο του σχεδιαστή του δημόσιου χώρου ίσως αυτό να μην είναι η καλύτερη επιλογή. Ένα από τα σημεία που πρέπει να προσεχθούν είναι τα έργα αυτά να μην είναι κλεισμένα γύρω από τον εαυτό τους αλλά να συνδέονται με όσα υπάρχουν ή σχεδιάζονται στην Αττική», αναφέρει ο καθηγητής Σερράος στο ίδιο δημοσίευμα.

 

      Ακολουθήστε μας και στο twitter!     

 

Σχόλια