Date2

Παρασκευή, 6 Αυγούστου 2021 03:16:23

rss

αναζήτηση

makripano

1ο Γυμνάσιο Κορωπίου: Η δημοσιογραφία όπως θα έπρεπε να είναι… (video)

Αλλάξτε μέγεθος

sintksi 1oGimnKoropiou

Την ώρα που ο χώρος της δημοσιογραφίας κλυδωνίζεται και αμφισβητείται όσο ποτέ άλλοτε εξαιτίας της «επιτηδειότητας» ορισμένων... επαγγελματιών, για μία ακόμα φορά φαίνεται πως η νέα γενιά μπορεί να αποτελέσει το καλύτερο αντίδοτο στην απαξίωση.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Κορωπίου, οι οποίοι με τη αμέριστη συμπαράσταση των καθηγητριών τους, επιστρατεύουν φαντασία, συνεργασία, εργατικότητα και επαγγελματισμό και στήνουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα δύο έντυπα, που θα ζήλευαν ακόμα και οι κορυφαίοι του χώρου!
Αφενός λοιπόν, υπάρχει το γαλλικό περιοδικό, στο οποίο οι μαθητές που συμμετέχουν, εκθέτουν απόψεις, κάνουν αφιερώματα, δημοσιεύουν προβληματισμούς και «οργώνουν» τα τεκταινόμενα όλης της σχολικής χρονιάς. Όλα όμως είναι γραμμένα στα γαλλικά. «Αυτός είναι ένας τρόπος ώστε τα παιδιά να μάθουν πιο εύκολα αλλά και να κατανοήσουν καλύτερα την ξένη γλώσσα, αναφέρει στο notioanatolika.gr η πρωτεργάτρια του εντύπου, φιλόλογος της γαλλικής γλώσσας, Κέλλυ Βαλλογιάννη, ενώ συμπληρώνει πως «από την πρώτη μέρα τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό». Τα παιδιά από τη μεριά τους, δείχνουν πως η έκδοση της εφημερίδας είναι γι' αυτούς σοβαρή υπόθεση, ενώ τονίζουν πως το στάδιο του στησίματος έχει ως εξής: αρχικά, ο κάθε μαθητής κάνει την έρευνά του, κυρίως μέσα από το Διαδίκτυο. Στη συνέχεια, η συντακτική ομάδα πραγματοποιεί συνάντηση, όπου ακούγονται γνώμες και απόψεις, ενώ ακολούθως, ο καθένας κάνει το ρεπορτάζ του για να γίνουν οι απαραίτητες τελικές διορθώσεις, ώστε η εφημερίδα να βγει στην εντέλεια. Χαρακτηριστικό του πόσο μεγάλο ενδιαφέρον δείχνουν τα παιδιά για το εγχείρημα, είναι το γεγονός πως με την ομάδα, συνεργάζονται και μαθήτριες και μαθητές που πλέον φοιτούν στην Τρίτη Λυκείου και ως πιο «έμπειρες», καθοδηγούν τους νεώτερους συναδέλφους τους. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων της γαλλικής εφημερίδας είναι και η εξαιρετική εικονογράφηση ενώ η μάθηση γίνεται πιο ενδιαφέρουσα. «Είναι το γεγονός πως θέλουμε να προσεγγίσουμε το μάθημα με διαφορετικούς τρόπους, έτσι η μάθηση γίνεται πιο ενδιαφέρουσα» αναφέρουν οι μαθητές, ενώ τονίζουν πως «μαθαίνουμε πολλά πράγματα για τη Γαλλία, διευρύνουμε τις γνώσεις μας, θέλουμε να αναδείξουμε με αυτόν τον τρόπο τον γαλλικό πολιτισμό, αλλά και να συσφίξουμε με τον τρόπο μας τις σχέσεις της Γαλλίας με την Ελλάδα».

«Τα Πράσινα Νέα»

Σε μία περίοδο που η κοινωνία βράζει και φλέγεται από τις πολιτικές της δυσβάσταχτης λιτότητας, θέματα όπως η προστασία του περιβάλλοντος, δυστυχώς έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα. Σε αντίθεση όμως με το κλίμα της εποχής, οι μαθητές του ιστορικού γυμνασίου φροντίζουν ώστε οι συμμαθητές τους, αλλά και οι μεγαλύτεροι να θυμούνται πως «το περιβάλλον δεν είναι κάτι που κληρονομήσαμε από τους προγόνους μας, αλλά κάτι που δανειζόμαστε από τα παιδιά μας». Υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Κατερίνας Σουλτάνη, τα «Πράσινα Νέα», όπως είναι η ονομασία της εφημερίδας, κυκλοφόρησε μόλις πριν από δύο μήνες και ήδη οι συντελεστές μπορούν να «καυχιούνται» πως έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία. Θέματα περιβάλλοντος, όπως είναι η αναδάσωση, η δεντροφύτευση, αλλά και κουίζ και παιχνίδια, συμπληρώνουν τις σελίδες του περιοδικού. Τα «Πράσινα Νέα», θα κυκλοφορούν κάθε τρεις μήνες, ενώ οι συντάκτες ήδη δουλεύουν πυρετωδώς για το επόμενο τεύχος. Ανάμεσα στα θέματα του προσεχούς φύλλου είναι και το επίκαιρο φαινόμενο της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Περισσότερα το Μάρτη...

Εξαιρετική σχέση

Εκτός από την πραγματικά αξιόλογη προσπάθεια των παιδιών, αξίζει να σημειωθεί και η εξαιρετική σχέση μεταξύ των μαθητών και των καθηγητριών. Εύκολα παρατηρεί κανείς το δέσιμο που υπάρχει μεταξύ των δύο πλευρών, κάτι που στις μέρες μας φαίνεται πως σε μεγάλο βαθμό εκλείπει. Από τη μία λοιπόν τα παιδιά είναι ελεύθερα να εκφράσουν τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους, χωρίς «λογοκρισία» ή καθεστώς «αχρείαστης αγριότητας» και από την άλλη, οι καθηγήτριες λειτουργούν περισσότερο ως «οδηγοί» και ως μέλη της «παρέας», παρά ως «μπαμπούλες». Η συντακτική ομάδα αποτελείται από τους εξής: Άντζελα Βελιχάτ, Αγγελική Δάβαρη, Εβελίνα Καλλιακμάνη, Γιώργος Μπούμπας, Πέτρος Νικολού, Αναστασία Ντούνη, Δημήτρης Ντούνης, Λευτέρης Σταύρου, Σοφία Αγγελή, Μάρθα Ανωγιάτη, Αμουργιανού Δήμητρα, Βασιλοπούλου Αναστασία, Βουγιούκα Ιωάννα, Βάσια Θεοχάρη, Ναταλία Πονηράκη, Διονυσία Θεοχάρη, Φλώρα Υφαντή. Στην ομάδα συμμετέχουν ορισμένοι μαθητές και μαθήτριες που πηγαίνουν πλέον στο Λύκειο και είναι οι εξής: Ζωή Βάσιλα, Γεωργία Δημητροπούλου, Δέσποινα Δήμου, Ευστρατία Γούλα, Φιλίτσα Μπήκα, Μαργαρίτα Ξενοπούλου, Χρήστος Χατζής, Ελπίδα Στρατάκη, Φαίη Τζουβάνα, Τίφανυ Ρωμαίου, Αλεσσάντρα Τσατσούλη- Σουάρες.
Δείτε εδώ την τελευταία έκδοση των «Πράσινων Νέων»:
Ο μαθητής Πέτρος Νικολού μιλάει στο notioanatolika.gr για την προσπάθεια που κάνουν οι καθηγήτριες, οι συμμαθητές του και ο ίδιος:

Σχόλια