Date2

Τετάρτη, 22 Νοεμβρίου 2017 05:08:56

αναζήτηση

makripano

Ενσυναίσθηση, η άγνωστη δύναμη επικοινωνίας

featured8

Ισως να φοβίζει λίγο η λέξη. Ακούγεται περίπλοκη ως έννοια, μπορεί και λίγο να μας μπερδεύει. Ενδέχεται η εφαρμογή της στην καθημερινότητά μας να απαιτεί θεαματική υπέρβαση των παραμέτρων που συγκροτούν την ύπαρξή μας; Μας προτρέπει να γίνουμε εξαιρετικά καλοί, άψογοι, άσπιλοι;

Περισσότερα...

Το σπέρμα κάνει χαρούμενες τις γυναίκες;

sperma ginaikes

Το σεξ μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ψυχική διάθεση των γυναικών και να τις προφυλάξει από την κατάθλιψη, σύμφωνα με μία νέα μελέτη που διερεύνησε τις επιδράσεις των «ψυχοτρόπων» ουσιών που περιέχονται στο σπέρμα.

Όπως έδειξε η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης σε 293 φοιτήτριες, όσο περισσότερο εκτίθεται μια γυναίκα στο σπέρμα, τόσο λιγότερα καταθλιπτικά συμπτώματα έχει.
Όπως εξηγούν οι ψυχολόγοι Γκόρντον Γκάλαπ, Ρεμπέκα Μπερτς και Στίβεν Πλάτεκ στην επιθεώρηση «Archives of Sexual Behavior», η ιδέα ότι το σπέρμα επηρεάζει την ψυχική διάθεση των γυναικών πρωτοπεριγράφηκε το 1986.
Έκτοτε έχει διαπιστωθεί ότι το πλάσμα του σπέρματος περιέχει διάφορες χημικές ουσίες, πολλές από τις οποίες είναι γνωστό ότι βελτιώνουν την ψυχική διάθεση, αυξάνουν την τρυφερότητα, διεγείρουν τον ύπνο και ασκούν αντικαταθλιπτική δράση.
Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται τεστοστερόνη, οιστρογόνα, ωοθυλακιοτρόπος ορμόνη (FSH), προλακτίνη, κορτιζόλη (εκτός από ορμόνη του στρες, είναι και ορμόνη που αυξάνει την τρυφερότητα), οιστρόνη (βελτιώνει την ψυχική διάθεση) και οξυτοκίνη (η «ορμόνη της αγκαλιάς» ή της τρυφερότητας, που «δένει» τον άντρα με την γυναίκα).
Το σπερματικό υγρό περιέχει επίσης θυρεοεκλυτίνη (TRH) που είναι αντικαταθλιπτική, μελατονίνη (είναι η ορμόνη του ύπνου) και σεροτονίνη (είναι ίσως η πιο γνωστή αντικαταθλιπτική ορμόνη).
«Πολλές από αυτές τις ουσίες», γράφουν οι ερευνητές, «έχει αποδειχθεί ότι απορροφώνται από το τοίχωμα του κόλπου, γεγονός που υποδηλώνει ότι το σπέρμα πιθανώς επηρεάζει την ψυχική διάθεση των γυναικών».

Η μελέτη

Για να διερευνήσουν κατά πόσον συμβαίνει αυτό, οι ερευνητές ζήτησαν από τις εθελόντριές τους να συμπληρώσουν ανώνυμα ερωτηματολόγια για τη σεξουαλική τους ζωή.
Τα ερωτηματολόγια περιείχαν, μεταξύ άλλων, ερωτήματα για τη συχνότητα των ερωτικών τους επαφών, το αν χρησιμοποιούσαν ή όχι προφυλακτικό, καθώς και το πόσος καιρός είχε περάσει από την τελευταία τους σεξουαλική επαφή.
Η πρόσφατη σεξουαλική δραστηριότητα δίχως προφυλακτικό χρησιμοποιήθηκε ως έμμεσος δείκτης της ποσότητας του σπερματικού πλάσματος που κυκλοφορούσε στον οργανισμό των εθελοντριών.
Κάθε εθελόντρια, εξάλλου, συμπλήρωσε και το επονομαζόμενο Beck Depression Inventory (είναι ένα ένα τεστ που αξιολογεί τα καταθλιπτικά συμπτώματα).

Τα ευρήματα

Όπως έδειξε η ανάλυση των στοιχείων, όσες εθελόντριες εκτίθεντο περισσότερο στο σπέρμα (δηλαδή δεν χρησιμοποιούσαν προφυλακτικό κατά τις ερωτικές επαφές τους) είχαν σημαντικά λιγότερα συμπτώματα κατάθλιψης απ' ό,τι όσες «συνήθως» ή «πάντοτε» χρησιμοποιούσαν προφυλακτικό.
Οι εθελόντριες που δεν χρησιμοποιούσαν «ποτέ» προφυλακτικό είχαν επίσης λιγότερα καταθλιπτικά συμπτώματα από εκείνες που απείχαν εντελώς του σεξ.
Αντιθέτως, τα καταθλιπτικά συμπτώματα σε όσες χρησιμοποιούσαν «πάντοτε» προφυλακτικό ήταν εφάμιλλα με εκείνα των εθελοντριών που απείχαν του σεξ.
Η μελέτη έδειξε ακόμα ότι τα καταθλιπτικά συμπτώματα και οι απόπειρες αυτοκτονίας μεταξύ των γυναικών που χρησιμοποιούσαν προφυλακτικό, αυξάνονταν κατ' αναλογία με την συχνότητα χρήσης του προφυλακτικού.
Στις εθελόντριες, εξάλλου, που έκαναν σεξ χωρίς προφυλακτικό, τα καταθλιπτικά συμπτώματα αυξάνονταν κατ' αναλογία με το χρονικό διάστημα που είχε περάσει από την τελευταία τους σεξουαλική επαφή χωρίς προφυλάξεις.
«Τα ευρήματα αυτά είναι συνεπή με την πιθανότητα να ανταγωνίζεται το σπέρμα τα καταθλιπτικά συμπτώματα», σημειώνουν οι ερευνητές στο άρθρο τους.
Και συνεχίζουν: «Υποδηλώνουν επίσης ότι ο κόλπος μπορεί να απορροφήσει πολλά συστατικά του σπέρματος, τα οποία μπορούν να ανιχνευθούν στο αίμα (της γυναίκας) μέσα σε λίγες ώρες από την έκθεση σε αυτό».
Πρακτικά, τα ευρήματα αυτά σημαίνουν ότι το πόσο ευτυχισμένη θα νιώθει μια γυναίκα μετά το σεξ μπορεί κάλλιστα να εξαρτάται από την ποσότητα του σπέρματος που θα έχει δεχθεί και θα έχει απορροφήσει το σώμα της.

Πηγή: www.votana-ygeia.com

Ελπίδες μετά το έμφραγμα

elpides emfragma

Ελπίδα για το μέλλον της μυοκαρδιακής αναγέννησης με κυτταρικές θεραπείες, μετά από έμφραγμα του μυοκαρδίου, δίνουν τα πρώτα αποτελέσματα πρόσφατων κλινικών μελετών.

Σύμφωνα με αυτά, μείωση μέχρι και 30% της ουλής του εμφράγματος επιτυγχάνουν τα προγονικά καρδιακά κύτταρα (cardiac stem cells) που προέρχονται από το ίδιο το πάσχον μυοκάρδιο, όταν υποστούν ειδική επεξεργασία και επαναχορηγηθούν στην πάσχουσα καρδιά.
Αυτό ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Εταιρείας Μελέτης και Ερευνας Καρδιακής Ανεπάρκειας, Σταμάτης Αδαμόπουλος. «Τα αποτελέσματα των κλινικών εφαρμογών» τόνισε ο κ. Αδαμόπουλος, «προς το παρόν δείχνουν ότι η χορήγηση προγονικών κυττάρων του μυελού των οστών από ενηλίκους ή προγονικών κυττάρων που απομονώνονται από την ίδια την καρδιά, είναι ικανή να επιφέρει βελτίωση της λειτουργικότητάς της.
Μάλιστα, τα προγονικά καρδιακά κύτταρα (cardiac stem cells) που προέρχονται από το ίδιο το πάσχον μυοκάρδιο, όταν υποστούν ειδική επεξεργασία και επαναχορηγηθούν στην πάσχουσα καρδιά φαίνεται, από μελέτες που βρίσκονται σε εξέλιξη, ότι μειώνουν σημαντικά την ουλή του εμφράγματος».
Σύμφωνα με τον επίκουρο καθηγητή καρδιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Ιωάννη Τερροβίτη, «το ενδιαφέρον των ερευνητών εστιάζεται και στη χρήση αλλογενών κυττάρων (από μη συμβατό δότη), χωρίς την ανάγκη ταυτόχρονης χορήγησης ανοσοκατασταλτικής αγωγής, η οποία σε πειραματικές μελέτες έχει αποδειχθεί ασφαλής και εξίσου αποτελεσματική με τη χρήση αυτόλογων κυττάρων (κυττάρων που προέρχονται από τον ίδιο τον ασθενή)».
Όπως διευκρίνισε ο κ. Τερροβίτης, ήδη, μία μελέτη φάσεως ΙΙ με χρήση αλλογενών καρδιακών κυττάρων, μετά από πρόσφατο έμφραγμα μυοκαρδίου, έχει λάβει έγκριση από τον αμερικανικό Εθνικό Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) και ξεκίνησε πρόσφατα στις ΗΠΑ.

Η κατάθλιψη «πονάει» τα κόκαλα

ponoi katathlipsi

Οι πόνοι στα οστά και στη σπονδυλική στήλη μπορεί να οφείλονται και σε κατάθλιψη.

Περισσότερα...

Γρίπη: Πώς θα την αποφύγετε

gripi 10tropoi

Η γρίπη παρουσιάζει έξαρση κατά την περίοδο που διανύουμε και ενδέχεται να εμφανίσει σοβαρές επιπλοκές.

Ο δεκάλογος της σωστής πρόληψης:
1. Κατά το πλύσιμο των χεριών να τα πλένετε με νερό και σαπούνι τουλάχιστον επί είκοσι δευτερόλεπτα γιατί αυτός είναι ο ελάχιστος χρόνος που απαιτείται για να φονευτούν ιοί και μικρόβια.
2. Να πλένετε τα χέρια σας μετά από χειραψίες, χρηματικές συναλλαγές, μετά την επιστροφή σας στο σπίτι από την εργασία, μετά την αφόδευση και πριν το φαγητό.
3. Κατά το πλύσιμο των χεριών, δεν πρέπει να αμελείτε τις πτυχές των δακτύλων και τις περιοχές ανάμεσα από τα δάχτυλα, τις περιοχές κάτω από τα νύχια, τους καρπούς, την ραχιαία και παλαμιαία επιφάνεια των δακτύλων.
4. Να αερίζετε συχνά τους κλειστούς χώρους για να εκδιώκονται οι ιοί και τα μικρόβια. Να αποφεύγετε την στενή επαφή με άτομα που έχουν συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού. Να αποφεύγετε χώρους με συνωστισμό.
5. Να αποφεύγετε να αγγίζετε με ακάθαρτα χέρια τα μάτια την μύτη και το στόμα σας που αποτελούν τις κύριες πρώτες θέσεις πιθανού εποικισμού λοιμογόνων παραγόντων.
6. Μην καπνίζετε. Ο άκαυστος καπνός περιέχει νικοτίνη, καρκινογόνες ουσίες και τοξίνες, με την καύση όμως οι βλαπτικές ουσίες σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες πολλαπλασιάζονται λόγω της εξαέρωσης, της πυρόλυσης της πυροσύνθεσης του καπνού και των άλλων χημικών προσθέτων που χρησιμοποιούνται, με αποτέλεσμα το ενεργητικό και παθητικό κάπνισμα (παραμονή σε χώρο καπνιζόντων) να συνδέεται με πτώση της αμυντικής ικανότητας του σώματος.
7. Να ενισχύσετε περαιτέρω το ανοσοποιητικό σας σύστημα κάνοντας διατροφή ισορροπημένη σε θερμίδες και χαμηλή σε κορεσμένα και trans λιπαρά τα οποία ανευρίσκονται κλασσικά στο βούτυρο, τα ζωικά λίπη, τις μαργαρίνες αλλά και στα φυτικά έλαια των τυποποιημένων προϊόντων και των εστιατορίων. Να αποφεύγετε την κατάχρηση αλκοόλ – γλυκών και να περιορίσετε το κόκκινο κρέας.
8. Να ενισχύσετε τα λευκά σας αιμοσφαίρια, τροφοδοτώντας τα σε καθημερινή βάση με βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που ευρίσκονται σε φρέσκα φρούτα λαχανικά, ω3 λιπαρά οξέα που ευρίσκονται στο ψάρι. Η μεσογειακή διατροφή που χαρακτηρίζεται από άφθονη κατανάλωση φρούτων λαχανικών, συστηματική κατανάλωση οσπρίων extra παρθένου ελαιόλαδου ψωμιού ολικής άλεσης, είναι το συνιστώμενο διατροφικό μοντέλο.
9. Να διατηρείτε καλή φυσική κατάσταση αποφεύγοντας την καθιστική ζωή. Η καλή φυσική κατάσταση διατηρεί σε ετοιμότητα τις αμυντικές εφεδρείες του σώματος.
10. Εάν είστε άνω των εξήντα ετών, πάσχετε από χρόνιο νόσημα, έρχεστε σε στενή επαφή με μωρά ή ηλικιωμένους ή καπνίζετε επί είκοσι έτη τουλάχιστον, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για ενισχυτικά εμβόλια.


Αναστασία Μοσχοβάκη Ιατρός Ειδική Παθολόγος