Date2

Κυριακή, 17 Νοεμβρίου 2019 09:25:51

rss

αναζήτηση

makripano

Τυχερή η Ανατολική Αττική στον πρώτο καύσωνα του καλοκαιριού!

Αλλάξτε μέγεθος

mono zesti

Για μιαν ακόμη φορά δικαιώνει την... παράδοση του καλού κλίματός της η ανατολική Αττική αφού τα στοιχεία της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας αποδεικνύουν ότι ο καύσωνας που θα κυριαρχήσει στις περισσότερες περιοχές της χώρας έως και την Παρασκευή δεν θα την επηρεάσει.

Έτσι μπορεί το θερμόμετρο να φτάσει και τους 40 ή ακόμη και τους 41 βαθμούς Κελσίου σε πολλά γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας, στην ανατολική Αττική όμως δεν θα ξεπεράσει τους 35.

Πιο ζεστή ημέρα φαίνεται ότι θα είναι η Πέμπτη με τον υδράργυρο στις παραθαλάσσιες περιοχές Από Βούλα έως Λαύριο και από εκεί έως τον Σχινιά να μην ξεπερνά τους 35 βαθμούς.

Στα ηπειρωτικά της περιοχής στους 35 βαθμούς θα φτάσει το θερμόμετρο το μεσημέρι και το απόγευμα επίσης της Πέμπτης.

Ένα στοιχείο που πρέπει όλοι να λάβουμε υπόψη μας είναι ότι αφού πέσει η ήλιος τα κουνούπια θα κάνουν... πάρτυ τόσο την Τετάρτη όσο και την Πέμπτη!

Πάντως, καλού – κακού, τηρείστε κάποια μέτρα προφύλαξης από τη ζέστη ακόμη κι αν είστε κοντά στη θάλασσα. Έτσι:

* Πίνετε επαρκείς ποσότητες νερού ανά τακτά χρονικά διαστήματα, για να αποφύγετε την αφυδάτωση. Μην περιμένετε να διψάσετε για να πιείτε νερό, χυμούς ή αναψυκτικά.

* Διατηρείτε δροσερό τον εσωτερικό χώρο του σπιτιού σας.

* Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ, επειδή αυξάνει την πιθανότητα αφυδάτωσης.

* Κάνετε τακτικά χλιαρά ή κρύα μπάνια.

* Ντυθείτε με ελαφριά και άνετα ρούχα, για να μην παρεμποδίζεται η εξάτμιση του ιδρώτα.

* Αποφύγετε τα μεγάλα και βαριά γεύματα, τρώγοντας άφθονα φρούτα και σαλάτες.

* Διατηρείτε συχνή επικοινωνία με τους αγαπημένους σας, ιδίως τους ηλικιωμένους.

* Αποφύγετε την έντονη σωματική άσκηση υπό ακραίες θερμοκρασίες. Προτιμήστε τις πολύ πρωινές ή τις βραδινές ώρες. Εάν στη διάρκεια της άσκησης νιώσετε καταβολή, ναυτία, ζάλη ή πονοκέφαλο, σταματήστε αμέσως.

* Ενημερωθείτε συχνά για τις μετεωρολογικές συνθήκες

Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να προκαλέσουν θερμική εξάντληση και θερμοπληξία λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας του σώματος.

Βασικά χαρακτηριστικά του συνδρόμου της θερμικής εξάντλησης είναι οι κράμπες (επώδυνες μυϊκές συσπάσεις), ένα αίσθημα γενικευμένης αδυναμίας, ένα αίσθημα ζάλης, πονοκέφαλος, ναυτία ή έμετοι, υπερβολική εφίδρωση, ψυχρό και υγρό δέρμα, ταχύπνοια (γρήγορες αναπνοές) και ταχυκαρδία, δίψα, σκουρόχρωμα ούρα κ.α.

Εάν η θερμική εξάντληση δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα, μπορεί να οδηγήσει στην πιο σοβαρή κατάσταση της θερμοπληξίας, η οποία χαρακτηρίζεται από θερμοκρασία άνω των 40 βαθμών Κελσίου στο σώμα, κατάρρευση των θερμορυθμιστικών μηχανισμών, συμπτώματα διάχυτης δυσλειτουργίας του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος (σύγχυση, ψευδαισθήσεις, δυσαρθρία, τρόμο, αδυναμία συντονισμού των μυών, ληθαργικότητα, σπασμούς) και ανεπάρκεια πολλαπλών οργάνων του σώματος.

Ευπαθείς ομάδες είναι οι ηλικιωμένοι (ιδιαίτερα αυτοί με καρδιοαναπνευστικές παθήσεις), τα βρέφη και τα νήπια, τα άτομα με χρόνιες νευρολογικές παθήσεις, τα άτομα που παίρνουν ορισμένα φάρμακα (διουρητικά και βήτα-αναστολείς, αντιχολινεργικά, αντιψυχωσικά και αντι-ισταμινικά). Ιδιαίτερα τα διουρητικά μπορεί να οδηγήσουν σε αφυδάτωση και σε ηλεκτρολυτικές διαταραχές, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι πολύ υψηλή.

Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να αποβούν ιδιαίτερα επικίνδυνες για εκείνους που πάσχουν από καρδιαγγειακά νοσήματα, ιδίως όσους είναι άνω των 50 ετών και υπέρβαροι, αντιμετωπίζουν συμπτώματα στηθάγχης και δύσπνοιας ή πάσχουν από χρόνια καρδιαγγειακή πάθηση.

Οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να προσέχουν ακόμη περισσότερο: να αποφύγουν την έκθεση στον ήλιο κατά τις μεσημεριανές ώρες, να συνοδεύονται από άλλους στις αθλητικές δραστηριότητες και ασκήσεις για μεγαλύτερη ασφάλεια, να φοράνε καλά αεριζόμενα παπούτσια, καθώς επίσης ελαφριά, ανοιχτόχρωμα ρούχα από βαμβάκι ή συνθετικό ύφασμα που απωθεί τον ιδρώτα, και ακόμη να βάζουν συχνά αντηλιακό και να αποφύγουν τα καφεϊνούχα και αλκοολούχα ποτά.

Σχόλια