44 χρόνια από την αεροπορική τραγωδία στο Κερατοβούνι

  • Εκτύπωση


Αλλάξτε μέγεθος

kerateaaeroskafos

Η 8η Δεκεμβρίου του 1969 θα μείνει ανεξίτηλα χαραγμένη στις μνήμες και των Κερατιωτών, ιδιαίτερα των μεγαλύτερων σε ηλικία.

Το απόγευμα εκείνης της ημέρας το αεροσκάφος «Νήσος Κέρκυρα» συνετρίβη στην ψηλότερη κορυφή του όρους Πάνειο , στο Κερατοβούνι ύψους 650 μέτρων, πολύ κοντά στον οικισμό Φέριζα, παίρνοντας στον θάνατο 90 ψυχές. 85 επιβάτες και 5 μέλη του πληρώματος.

Το αεροπλάνο είχε απογειωθεί στις 6 και 5 το απόγευμα της ημέρας εκείνης από το αεροδρόμιο των Χανίων με προορισμό το αεροδρόμιο του Ελληνικού στην Αθήνα.

Κυβερνήτης ήταν ο 35χρονος Σπύρος Κουλουμουδιώτης ο οποίος θεωρούνταν ιδιαίτερα πεπειραμένος πιλότος αφού είχε πάνω από 4.000 ώρες πτήσης και μάλιστα οι 3.000 από αυτές με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους (DG – 68). Συγκυβερνήτης, στην πτήση, ήταν ο 37χρονος Γρηγόρης Γρηγοράκης 37 ετών και ιπτάμενος μηχανικός ο 36χρονος Αγησίλαος Παπαγεωργίου. Αεροσυνοδοί ήταν 2 νέες κοπέλες η 22χρονη Μαρίνα Μάσχα και η 21χρονη Μάρθα Πιταούλη που είχαν προσληφθεί πρόσφατα στην Ολυμπιακή Αεροπορία.

efimerida1
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εποχής ο καιρός στα Χανιά ήταν νεφελώδης. Η θερμοκρασία 16 βαθμοί. Η ορατότητα ήταν 10 χλμ περίπου και ο άνεμος σχεδόν άπνοια. Όχι και τόσο άσχημος καιρός, για μήνα Δεκέμβριο. Υπήρχε όμως ένα εκτεταμένο χαμηλό βαρομετρικό με έντονες καταιγίδες και με δυνατούς νοτιοδυτικούς ανέμους που άρχιζε περίπου στο ύψος της περιοχής της Μήλου και έφτανε μέχρι την Αττική και τις παρυφές της Εύβοιας και της Σκύρου.

Μετά την απογείωση η βροχή και οι καταιγίδες σποραδικές μεν αρχικά μεταξύ Χανίων -Μήλου έντονες δε αργότερα μεταξύ Μήλου-Αθήνας άρχισαν να χτυπούν αλύπητα το αεροσκάφος. 

Στη συνέχεια και ενώ είχε αρχίσει η διαδικασία προσέγγισης, το αεροπλάνο πετώντας χαμηλότερα από το όριο ασφαλείας της περιοχής, συνετρίβη στο Κερατοβούνι σε απόσταση 21 ναυτικών μιλίων νοτιοανατολικά του αεροδρομίου του Ελληνικού.

efimerida2

Σύμφωνα με αναφορές, το πλήρωμα είχε πει νωρίτερα, ότι το αεροσκάφος έχανε ύψος επικίνδυνα, και ένας αξιωματούχος της Ολυμπιακής Αεροπορίας δήλωσε ότι ένα καθοδικό ρεύμα προφανώς προκάλεσε το ατύχημα. Το αεροσκάφος δεν διέθετε καταγραφέα στοιχείων πτήσης, το λεγόμενο μαύρο κουτί, διότι την εποχή εκείνη δεν ήταν υποχρεωτικό.

Σχόλια