Date2

Σάββατο, 20 Απριλίου 2019 22:38:43

rss

αναζήτηση

makripano

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με τα μάτια 17χρονης Κορωπιώτισσας «ευρωβουλευτίνας» - μαθήτριας του 1ου ΓΕΛ!

Αλλάξτε μέγεθος

euroscola1

Την εξαιρετική εμπειρία της γνωριμίας της με το Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο πλαίσιο του προγράμματος Euroscola, περιέγραψε με τα όσα έγραψε στο σάιτ του σχολείου της, η μαθήτρια της Β' Λυκείου του 1ου Γενικού Λυκείου Κορωπίου, Γεωργία Υφαντή.

Η Γεωργία συμμετείχε στην ομάδα των μαθητών και μαθητριών από την Ελλάδα οι οποίοι μαζί με 600 περίπου συμμαθητές τους από τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης επισκέφθηκαν το Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο και είχαν την ευκαιρία να γίνουν κοινωνοί της λειτουργίας του αλλά και της προσφοράς του στους ευρωπαίους πολίτες.

Με ανάγλυφο τρόπο περιέγραψε το πρόγραμμα που ακολούθησε αλλά και τις επαφές που είχε η ίδια και οι συμμαθητές της με ευρωβουλευτές αλλά και τη δουλειά που έκαναν για να κατανοήσουν τη λειτουργία του κορυφαίου οργάνου της ΕΕ.

Διαβάστε παρακάτω ολοκληρη την εξαιρετική περιγραφή της Γεωργίας:

«Το Euroscola ήταν μια απίστευτη και αξέχαστη εμπειρία. Ήταν ένα μεγάλο προνόμιο που μπόρεσα να αποκτήσω πρόσβαση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και να αναπτύξω τις πολιτικές μου απόψεις μέσω συζητήσεων με άλλους νέους από όλη την Ευρώπη.

Γύρω στις 08.30 το πρωί, με την άφιξή μας στο κτίριο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, και οι 600 μαθητές πήραμε μαζί πρόγευμα, και μας εξηγήθηκαν οι λεπτομέρειες του προγράμματος. Έπειτα πήγαμε στο χώρο της ολομέλειας όπου πήραμε τις θέσεις των Ευρωβουλευτών, χωρισμένοι σε 6 ομάδες.

Η συνεδρία ξεκίνησε με ένα σύντομο καλωσόρισμα εκ μέρους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και, ένας μαθητής από κάθε χώρα παρουσίασε τη χώρα του. Ύστερα είχαμε τη δυνατότητα να θέσουμε ερωτήσεις στο Γερμανό ευρωβουλευτή Dennis Radtke. Η πρωινή συνεδρία ολοκληρώθηκε με ομαδική φωτογράφιση. Ακολούθησε γεύμα και παιχνίδι με ομάδες τεσσάρων ατόμων από διαφορετικές χώρες.

Γύρω στις 2.00 μ.μ., οι 6 ομάδες συνεδρίασαν χωριστά και προετοίμασαν το θέμα που θα παρουσίαζαν στην ολομέλεια. Για το σκοπό αυτό επέλεξαν ένα μέλος της ομάδας ως Πρόεδρο και ένα μέλος ως εισηγητή. Μετά από συζήτηση για την μεταναστευτική κρίση, η ομάδα μου ετοίμασε μια έκθεση. Στη συνέχεια ο κάθε εισηγητής από την κάθε ομάδα παρουσίασε την έκθεση της ομάδας του στην ολομέλεια. Μετά από συζήτηση των εκθέσεων των 6 ομάδων, οι υπόλοιποι συμμετέχοντες ζητήθηκαν να πάρουν θέση υπερψηφίζοντας, καταψηφίζοντας ή μένοντας ουδέτεροι.

Μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού που ξεκίνησε στο γεύμα, δόθηκαν τα βραβεία στους νικητές. Όλοι οι μαθητές πήραν στη συνέχεια πιστοποιητικό συμμετοχής στη Euroscola, υπογεγραμμένο από τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Antonio Tajani. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με το άκουσμα του Ύμνου της Ευρώπης.

Αυτό που με ενθουσίασε ήταν το πώς θα μπορούσαν να συγκεντρωθούν τόσα άτομα διαφορετικών εθνικοτήτων σε μια αίθουσα, όλοι απολαμβάνοντας τη συζήτηση πάνω σε επίκαιρα θέματα μέσω της αγγλικής γλώσσας.

Το πρόγραμμα Euroscola δεν με ενέπνευσε μόνο να διαφυλάξω τη δική μου γλώσσα και τον πολιτισμό, αλλά και να εμπλακώ περισσότερο στο μέλλον της χώρας μου. Το Euroscola δεν ήταν μόνο μια εμπειρία για εμένα αλλά και μια ευκαιρία να δημιουργήσω σφαιρικές απόψεις για θέματα της επικαιρότητας.

Έχω μεταμορφωθεί σε ένα πιο θετικό άτομο που έχει πολλά περισσότερα να προσφέρει στη κοινωνία από ό,τι πριν και είμαι ενθουσιασμένη από το μέλλον που βρίσκεται τώρα μπροστά μου»!

Τί είναι το πρόγραμμα Euroscola

Το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο ρόλος της, η οργάνωσή της και η θέση της στον κόσμο αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες και για το μέλλον των νέων ευρωπαίων. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι απόψεις των νέων κατά τη λήψη των αποφάσεων, κατά την επιλογή και τον καταμερισμό των ευθυνών, προκειμένου να καταστούν ενεργή συνιστώσα της δημοκρατικής ζωής της ηπείρου μας.

Οι νέοι πρέπει να γνωρίζουν τι είναι και τι κάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Έχοντας μπροστά τους τα διλήμματα για τις επιλογές που πρέπει να κάνουν στη ζωή τους, επιθυμώντας να δώσουν έναν προσανατολισμό στις υποχρεώσεις τους, πρέπει να μπορούν να εμπλακούν στον ευρωπαϊκό διάλογο και να αποκτήσουν την ξεχωριστή εμπειρία της ευρωπαϊκής πολυμορφίας και αλληλεγγύης.

Για να ανταποκριθεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στην ανάγκη αυτή δημιούργησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα EUROSCOLA. Με το πρόγραμμα αυτό προσφέρεται η δυνατότητα σε νέους ευρωπαίους να συναντηθούν, να ανταλλάξουν απόψεις πάνω στις εμπειρίες τους, πάνω στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και να γνωριστούν. Οι συναντήσεις αυτές γίνονται στην αίθουσα συνεδριάσεων του Σώματος, στο Στρασβούργο, και παίρνουν τη μορφή ενός Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων.

Οργανώνονται πολλές φορές τον χρόνο με τη συμμετοχή μαθητών Λυκείου από τα 28 κράτη μέλη της Ένωσης. Ορισμένες φορές και με μαθητές που προέρχονται από υποψήφια για ένταξη κράτη.

Σε κάθε EUROSCOLA, προετοιμασμένοι στα σχολεία τους, συγκεντρώνονται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο Στρασβούργο, 500 περίπου έφηβοι:

  • για να εξοικειωθούν με τη λειτουργία των ευρωπαϊκών θεσμών,
  • για να ευαισθητοποιηθούν στον ρόλο που θα κληθούν να παίξουν στη μελλοντική οργάνωση της Ευρώπης,
  • για να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη προάσπισης της δημοκρατίας και των θεμελιωδών δικαιωμάτων,
  • για να βρουν ένα βήμα που θα τους επιτρέψει να εκφράσουν τις προσωπικές τους απόψεις και να αξιοποιήσουν την επιθυμία τους για προσφορά.
  • Δεν θα μπορούσε κανείς να φανταστεί ένα μέρος πιο πρόσφορο για τέτοιου είδους συγκεντρώσεις από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, την καρδιά της δημοκρατικής ζωής της ηπείρου μας. Το θεσμικό όργανο που μαζεύει τους νέους για να τους προσφέρει σε έναν χώρο με μεγάλη συμβολική σημασία ένα φόρουμ έκφρασης και ανταλλαγής απόψεων πάνω σε ένα συγκεκριμένο ζήτημα, πάνω στην ανάγκη αμοιβαίας κατανόησης, στηριζόμενο μόνο και μόνο στην κλίση των νέων να γνωρίζουν εύκολα ό ένας τον άλλο.

Ο μηχανισμός του προγράμματος επιτρέπει σε παιδιά από διαφορετικές χώρες αναμειχθούν γρήγορα μεταξύ τους. Από τη στιγμή που θα εισέλθουν στο ΕΚ, παύουν να αντιπροσωπεύουν το σχολείο τους και εντάσσονται σε πολύγλωσσες ομάδες των 100 περίπου μαθητών. Η επιλογή των ομάδων και των θεμάτων που θα συζητηθούν γίνεται στα σχολεία πριν από τη μετάβαση στο Στρασβούργο.

Τα παιχνίδια - ερωτηματολόγια – σφυγμομετρήσεις οργανώνονται με τέτοιο τρόπο που να απαιτούν τη συλλογική προσπάθεια παιδιών διαφορετικής γλωσσικής και εθνικής προέλευσης.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι συμμετέχοντες, προκειμένου να επικοινωνήσουν με τους ομολόγους τους από τις άλλες χώρες, καλούνται να χρησιμοποιήσουν στον μέγιστο δυνατό βαθμό τις γλωσσικές τους γνώσεις. Σκοπός είναι να αντιληφθούν πως η μάθηση και η χρήση ξένων γλωσσών βοηθάει στην προσέγγιση, στην κατανόηση των προβλημάτων του άλλου, των απόψεών του, των προσδοκιών του και στην αποδοχή μίας διαφορετικής παράδοσης και νοοτροπίας.

Για την επιτυχία της ημερίδας Euroscola είναι απαραίτητο να έχει προετοιμαστεί ο καθένας κατάλληλα. Για να μπορέσει να συμμετάσχει στις συζητήσεις, οι οποίες συχνά διεξάγονται σε μία διαφορετική γλώσσα από την μητρική του, και να συμβάλει ενεργά στην ολοκληρωμένη αντιμετώπιση των προκαθορισμένων θεμάτων.

Στο τέλος κάθε ημερίδας χορηγείται σε κάθε μαθητή και ένα πιστοποιητικό συμμετοχής υπογεγραμμένο από τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Σχόλια