Date2

Τρίτη, 16 Οκτωβρίου 2018 19:16:59

rss

αναζήτηση

makripano

Ανοικτό το ενδεχόμενο μείωσης της τιμής του εισιτηρίου και στο ΚΤΕΛ Αττικής!

Αλλάξτε μέγεθος

ktelatt eisitiriria

Η αναμόρφωση του συγκοινωνιακού σχεδιασμού στην Αττικής θα οδηγήσει σε μείωση της τιμής του εισιτηρίου στα ΚΤΕΛ αφού μειώνονται οι αποστάσεις και η μετακίνηση γίνεται γρηγορότερη.

Αυτό υποστήριξε σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας (δεξιά ένθετη φωτό) τονίζοντας ότι επιχειρείται για πρώτη φορά η ενοποίηση του σχεδιασμού των μεταφορών στην Περιφέρεια Αττικής και στη Θεσσαλονίκη συνδυάζοντας όλα τα υφιστάμενα μέσα μεταφοράς των πολιτών διευκολύνοντας τις μετακινήσεις των πολιτών αλλά και την ευχέρεια δράσης των ίδιων των μέσων μαζικής μεταφοράς!

Σε σχετικές ερωτήσεις που υπέβαλε στον κ. Βούρδα η δημοσιογράφος Βάσω Κουτσούμπα, ο γενικός γραμματέας απάντησε ως εξής:

Ερώτηση: Κύριε Γενικέ, τι αλλάζει με τον νέο νόμο στον χάρτη των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη;

Απάντηση: Με τις νέες ρυθμίσεις και τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επιχειρείται, για πρώτη φορά, η ενοποίηση του σχεδιασμού των Μεταφορών στην Περιφέρεια Αττικής και τη Θεσσαλονίκη. Το καθεστώς κάθε μεταφορικό μέσο να λειτουργεί αυτόνομα και να μην εντάσσεται σε ένα συνολικό σχεδιασμό είναι απλά άγονο και επιβαρυντικό για τις πόλεις και τους πολίτες.
Αναμορφώνουμε λοιπόν το συγκοινωνιακό σχεδιασμό σε Αττική και Θεσσαλονίκη προκειμένου να μην υπάρχουν κινήσεις που επιβαρύνουν αντί να διευκολύνουν. Συνδυάζουμε όλα τα υφιστάμενα Μέσα Μεταφοράς των πολιτών και διευκολύνουμε τις μετακινήσεις των πολιτών αλλά και την ευχέρεια δράσης των ίδιων των ΜΜΜ. Στην Αττική ο ΟΑΣΑ και στη Θεσσαλονίκη ο ΟΣΕΘ σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ, έχουν ήδη επεξεργαστεί και σταδιακά θα αρχίσουν να υλοποιούν αυτή την πολιτική προς όφελος των πολιτών.

Ερώτηση: Θα έχουμε αλλαγές στην λειτουργία ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ, εξορθολογισμό τιμής εισιτηρίου, δρομολογίων;

Απάντηση: Στόχος είναι τα ΚΤΕΛ να εκτελούν τα υπεραστικά δρομολόγια και όχι να έχουν αφετηρία στο Πεδίον του Άρεως και το Θησείο. Να προσεγγίζουν σταθμούς Μετρό και Προαστιακού και να φτάνει ο πολίτης με άλλα μέσα στο κέντρο. Με τον τρόπο αυτό μειώνεται και το κόστος των δρομολογίων άρα και η τιμή του εισιτηρίου για τα ΚΤΕΛ. Ήδη θεσμοθετήθηκε η υποχρέωση των ΚΤΕΛ να αποκτήσουν συστήματα τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Όπως γνωρίζετε, η συνεργασία ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ με τα αντίστοιχα ΚΤΕΛ υπάρχει εδώ και χρόνια απλά τώρα ενοποιείται σε επίπεδο συγκοινωνιακού έργου. Καμία αστική γραμμή δε φεύγει από τον ΟΑΣΑ και τις εταιρίες του και από τον ΟΑΣΘ. Όμως, θα πρέπει να γνωρίζουν με βάση κοινοτικούς ορθούς κανόνες ότι δεν γίνεται να κυκλοφορούν όλα τα οχήματα σε όλους τους δρόμους. Ένα αστικού τύπου λεωφορείο που έχει και όρθιους επιβάτες δεν μπορεί να κυκλοφορεί σε εθνικές οδούς και αντίστοιχα δεν μπορούν να επιβαρύνονται τα αστικά κέντρα από λεωφορεία υπεραστικού τύπου.

Ερώτηση: Πρακτικά τι σημαίνει για τον επιβάτη;

Απλά και κατανοητά σημαίνει μείωση εισιτηρίου στις υπεραστικές διαδρομές καθώς μειώνονται οι αποστάσεις, άρα και τα έξοδα και με τον τρόπο αυτό καλύπτεται και το πρόσθετο κόστος της αστικής μετακίνησης. Και επιπλέον σημαίνει γρηγορότερη μετακίνηση καθώς αποσυμφορείται ο αστικός ιστός και καλύτερες μετακινήσεις.

Σχόλια