Date2

Δευτέρα, 23 Ιουλίου 2018 15:34:31

rss

αναζήτηση

makripano

Φέρουν και οι πολίτες ευθύνες για την ταλαιπωρία τους στις εφημερίες των νοσκομείων – Το παράδειγμα του Λαϊκού!

Αλλάξτε μέγεθος

laiko1 708

Η κατάσταση των ελληνικών νοσοκομείων, αναμφισβήτητα, δεν είναι η καλύτερη δυνατή έστω κι αν ο υπουργός κ. Πολάκης υποστηρίζει το αντίθετο.

Όμως κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι η προσπάθεια του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού είναι διαρκής με δεδομένο μάλιστα ότι γιατροί και νοσοκόμοι / νοσοκόμες έχουν να κάνουν με ανθρώπους που υποφέρουν.

Στη συντριπτική πλειονότητά τους οι ασθενείς που επισκέπτονται τα εφημερεύοντα νοσοκομεία συνοδεύονται από κάποιον δικό τους άνθρωπο ο οποίος είναι αυτός που θα τρέξει για ο,τιδήποτε απαιτηθεί.

Πόσο όμως οι πολίτες γνωρίζουν τί πρέπει να κάνουν από τη στιγμή που θα μπουν σε ένα νοσοκομείο το οποίο εφημερεύει και δέχεται πληθώρα περιστατικών;

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα και τα όσα κατέγραψε το notioanatolika.gr στο Λαϊκό Νοσοκομείο στο Γουδί, ανήμερα των Φώτων.

Μπαίνοντας λοιπόν ένας ασθενής με τον συνοδό του στο τμήμα επειγόντων περιστατικών βλέπει στο δεξί του χέρι έναν μεγάλο ηλεκτρονικό πίνακα (σημειώνεται με κόκκινο βέλος στη φωτογραφία) στον οποίο αναγράφονται οι αριθμοί προτεραιότητας κάθε τμήματος (Καρδιολογικού, Παθολογικού, Ορθοπεδικού κ.λπ.).

Με πιο απλά λόγια ο κάθε ασθενής πρέπει να πάει αμέσως μετά την είσοδό του στο ιατρείο Διαλογής Ασθενών όπου ένας γιατρός αφού τον ρωτήσει για ποιόν λόγο ήρθε θα τον εφοδιάσει με μια ειδική καρτέλα (όπου έχει σημανθεί αν πρόκειται για περιστατικό υπερεπείγον, επείγον ή απλό) και θα του ζητήσει να πάρει από το ειδικό μηχάνημα τον αριθμό προτεραιότητάς του.

Εάν το επιθυμεί μπορεί να περιμένει σε μια μεγάλη αίθουσα αναμονής που υπάρχει στον χώρο που βρίσκεται ο ηλεκτρονικός πίνακας και από εκεί να παρακολουθεί πώς πάνε οι αριθμοί και πότε έρχεται η σειρά του να εξεταστεί.

Το πρώτο λάθος των ασθενών και των συνοδών τους είναι ότι ελάχιστοι παρατηρούν τον ηλεκτρονικό πίνακα και ακόμη λιγότεροι βλέπουν τη μεγάλη κόκκινη ταμπέλα όπου αναγράφεται “Ιατρείο Διαλογής Ασθενών.

Έτσι περιφέρονται στον διάδρομο του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών ψάχνοντας να βρουν πού θα εξεταστούν, πάντα κατά τη δική τους άποψη και παράλληλα δυσκολεύοντας την κίνηση των φορείων και των αμαξιδίων πάνω στα οποία βρίσκονται ασθενείς με σοβαρότερα προβλήματα.

Το αποτέλεσμα είναι η ουρά έξω από κάθε εξεταστήριο να μεγαλώνει διαρκώς και βέβαια κανείς να μην εξυπηρετείται.

Οι λίγοι που κατανοούν πώς δουλεύει το σύστημα περιμένουν να φανεί ο αριθμός προτεραιότητάς τους, οι υπόλοιποι όμως ανοιγοκλείνουν τις πόρτες των εξεταστηρίων ζητώντας από τους γιατρούς να τους δουν.

Οι γιατροί έχοντας την πίεση του μεγάλου αριθμού ασθενών που πρέπει να εξετάσουν πρέπει να... αντιμετωπίσουν και όσους δεν έχουν πάρει αριθμό προτεραιότητας!

Το αποτέλεσμα είναι το αλαλούμ να είναι διαρκές και οι ασθενείς να ταλαιπωρούνται ενώ θα μπορούσαν εάν ακολουθούσαν την... οδό “ιατρείο διαλογής ασθενών – αριθμός προτεραιότητας – εξεταστήριο” να εξυπηρετούνταν σε πολύ συντομότερο χρονικό διάστημα.

Και βέβαια δεν αποτελεί δικαιολογία ουδενός ότι “δεν ξέρω” ή “δεν κατάλαβα” διότι όλα είναι απολύτως εμφανή και κατανοητά αν όχι για έναν άνθρωπο που υποφέρει, σίγουρα για τον συνοδό του.

Εάν λοιπόν είμαστε πιο προσεκτικοί όταν πηγαίνουμε σε ένα εφημερεύον νοσοκομείο, σίγουρα θα γλιτώσουμε και χρόνο και θα έχουμε πολύ πιο γρήγορα απ' ό,τι νομίζουμε την ιατρική γνωμάτευση.

Βέβαια η έλλειψη προσωπικού δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα. Για παράδειγμα στην εφημερία του Λαϊκού, ανήμερα των Φώτων, κάποια στιγμή τελείωσε το χαρτί στο οποίο το ειδικό μηχάνημα τύπωνε τους αριθμούς προτεραιότητας ώστε να τους παραλάβουν οι ασθενείς.

Χρειάστηκαν 45 ολόκληρα λεπτά για να μπει νέο ρολό χαρτί όχι από ένα μέλος του προσωπικού αλλά από τρία! Γιατί άραγε;

Δεν ήταν αυτονόητο ότι θα έπρεπε κάποιος από το προσωπικό, μέσα σε όλες τις άλλες ευθύνες του, αφενός να παρακολουθεί το συγκεκριμένο μηχάνημα, αφετέρου να γνωρίζει πώς αντικαθίσταται το χαρτί;

Σχόλια