Date2

Κυριακή, 24 Οκτωβρίου 2021 05:25:12

rss

αναζήτηση

makripano

Όταν ο Μίκης Θεοδωράκης άνοιξε την ψυχή του στους μαθητές του 1ου Γυμνασίου Μαρκοπούλου

Αλλάξτε μέγεθος

mikis ekdilosi

Στις 22 Απριλίου 2018 μια ξεχωριστή εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο κινηματοθέατρο «Άρτεμις» του Μαρκοπούλου.

Οι εκατοντάδες παριστάμενοι απόλαυσαν τον Λάκη Χαλκιά, και τους μαθητές και μαθήτριες του «μουσικού εργαστηρίου Έκφρασης και Δημιουργίας» και της χορωδίας «Μουσικές Αποχρώσεις» του 1ου Γυμνασίου Μαρκοπούλου υπό τη διεύθυνση της Μαρίας Μουσέτη.

Ήταν μία εκδήλωση-ταξίδι στον χρόνο, παρουσιάζοντας τη συνέχεια της ελληνικής μουσικής από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας, βασισμένη στο βιβλίο του Λάκη Χαλκιά «2500 χρόνια ελληνική μουσική», σε πέντε ενότητες: Αρχαία Ελλάδα, Βυζαντινή Μουσική, Δημοτικό Τραγούδι, Μικρασιατικό Ρεμπέτικο Τραγούδι, Λαϊκό Νεώτερο Έντεχνο.

Σημαντική στιγμή η ανάγνωση της επιστολής του 93χρονου τότε Μίκη Θεοδωράκη στον οποίο αφιερώθηκε η τελευταία ενότητα της εκδήλωσης (Διαβάστε την στο τέλος του κειμένου).

Ιερή παρακαταθήκη για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς αποτελεί το βιβλίο που δώρισε ο Μίκης στο σχολείο και μάλιστα με ιδιόχειρη αφιέρωση!

Εξίσου σημαντική όμως ήταν και η συνέντευξη που παραχώρησε ο μεγάλος δημιουργός στους μαθητές και τις μαθήτριες του 1ου Γυμνασίου Μαρκοπούλου.

Διαβάστε την:

Μαθητές: Πιστεύετε πως υπάρχει σύνδεση της μουσικής στην κλασσική Ελλάδα ή στο Βυζάντιο με την σύγχρονη ελληνική Μουσική;
Μίκης Θεοδωράκης: Βεβαίως. Γιατί υπάρχει και τις συνδέει η ομοιομορφία των μουσικών κλιμάκων. Η μουσική κλίμακα έχει τη σχέση του σκελετού με το ανθρώπινο σώμα.

Μαθητές: Με τι κριτήρια επιλέγετε κάποιο ποίημα για να το μελοποιήσετε;
Μ.Θ.: Πρέπει να με συγκινεί.

Μαθητές: Ποια περίοδο στην ελληνική ιστορία ξεχωρίζετε σε ό,τι αφορά τη μουσική;
Μ.Θ.: Με συγκινεί η μουσική που πήγαζε από το λαό για τον λαό. Κυρίως η Δημοτική.

Μαθητές: Ποιον συνθέτη κλασικής μουσικής θεωρείτε κορυφαίο στην ιστορία της μουσικής και γιατί;
Μ.Θ. Αν εννοείτε την ευρωπαϊκή μουσική, τον Μπαχ. Λόγω της ποιότητας της έμπνευσης και της τελειότητας της τεχνικής, του περιεχομένου και της μορφής.

Μαθητές: Σας ενοχλεί η χρήση της μουσικής σας στο διαδίκτυο χωρίς την άδειά σας;
Μ.Θ.: Είμαι εναντίον της ιδιοκτησίας της μουσικής. Κανονικά δεν θα πρέπει να υπάρχει χρήμα ανάμεσα στη μουσική και στον λαό.

Μαθητές: Πώς δημιουργήθηκε μέσα σας η ιδέα να μελοποιήσετε τους μεγάλους ποιητές;
Μ.Θ.: Τους μελοποίησα γιατί τους γνώρισα και τους αγάπησα από τα μαθητικά μου χρόνια.

Μαθητές: Ποιο έργο σας έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά σας και για ποιον λόγο;
Μ.Θ.: Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κανένα.

Μαθητές: Τι σημαίνει μουσική για σας;
Μ.Θ.: Το οξυγόνο της ψυχής.

Μαθητές: Ποια ήταν η πηγή έμπνευσής σας για τα έργα σας;
Μ.Θ.: Η ανάγκη μου να δημιουργώ μουσική.

Μαθητές: Ποιο θεωρείτε ως καλύτερο έργο σας;
Μ.Θ.: Όλα είναι καλύτερα…

Μαθητές: Πιστεύετε πως η σημερινή μουσική στην Ελλάδα είναι σε καλό επίπεδο;
Μ.Θ.: Όχι.

Μαθητές: Τι συμβουλή έχετε να δώσετε σε νέους καλλιτέχνες;
Μ.Θ.: Για όσους έχουν ταλέντο, δουλειά! Και για όσους δεν έχουν, παύση!

Μαθητές: Πώς νιώθετε όταν οι άνθρωποι μιλούν για εσάς και τη μουσική σας με αγάπη και θαυμασμό;
Μ.Θ.: Όμορφα.

Μαθητές: Πόσο σας έχει βοηθήσει η μουσική στη ζωή σας;
Μ.Θ.: Δεν ξεχωρίζω τη ζωή μου από τη μουσική.

Μαθητές: Εκτός από την μουσική που γράφετε, ποια άλλα είδη μουσικής σας αρέσουν;
Μ.Θ.: Τα έχω δοκιμάσει όλα.

Μαθητές: Τι θα λέγατε σε μας τα παιδιά σαν συμβουλή για τη μουσική μας παιδεία;
Μ.Θ.: Πρέπει να ακούσετε όσο είναι δυνατόν καλλίτερη και περισσότερη μουσική όλων των ειδών.

Δείτε παρακάτω την επιστολή που απέστειλε ο Μίκης Θεοδωράκης:

mikhs theodorakhs markopoulo

 

      Ακολουθήστε μας και στο twitter!     

 

Σχόλια